Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://forum.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (https://forum.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK2] Brak sprzęgła (https://forum.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=69835)

piko666 11-05-14 23:12

Brak sprzęgła
 
Witam jestem początkujący i nie mogę znaleźć nic na mój problem.
Focus mk2 kombi 1.6 TDCI 109KM 2007
Kilka dni temu kiedy pożyczyłem samochód "skończyło" sie sprzęgło, po prostu jego nie ma. Ale jeszcze tego samego dnia było wszystko okej i nic nie wskazywało na to ze sie kończy bo nie ślizgało sie nawet a biegi wchodziły dobrze. Była ciągana przyczepka ale wiem ze nie była ciężka bo to tylko kilka belek poza tym nie czuć spalenizny jak to często bywa przy spalonym sprzęgle podczas holowania czy ciągania przyczepki. Próbowałem odpowietrzyć bo myślałem ze sie zapowietrzyło jakimś dziwnym sposobem ale nic z tego a nawet jest gorzej bo pedał wpada w podłogę. Nie widać żadnych wycieków z układu ani ubytku płynu. Podejrzewam ze sprzęgło jeszcze jest. Co sądzicie? Jaka może być przyczyna ? Wysprzęglik siadł? Ale pewnie by był wyciek jakiś. Czy może pompka sprzęgła nie daje ciśnienia? Potrzebuje szybkiej porady bo bez samochodu jak bez ręki.
Pozdrawiam

krzys 12-05-14 12:23

sprzeglo wpada w podloge? hmm a nie jest przypadkiem zapowietrzone??? przy odpowietrzaniu trzeba pilnowac zeby w zbiorniku bylo plynu powyzej max caly czas ...
ja jak mialem zapowietrzony uklad to pedal wpadal w podloge bez oporu

piko666 12-05-14 13:07

Probowalem juz odpowietrzac ale w takim razie sprobuje jeszcze raz. Plynu pilnowalem zeby bylo duzo. Pompa wyjeta i sprawdzona dziala cisnienie jest. Dalej szukam problemu. Jak odpowietrzenie nic nie da to chyba nie obejdzie sie bez wyciagniecia skrzyni?

Kuras1000 12-05-14 16:48

wygląda mi to na wysprzęglik / łożysko oporowe

piko666 12-05-14 19:03