Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (https://www.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Opony, felgi, hamulce i zawieszenie (https://www.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=33)
-   -   jakie łańcuchy na koła? (https://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=7498)

hawky 02-12-05 11:34

jakie łańcuchy na koła?
 
Witam,

Niedługo muszę zakupić łańcuchy, jednakże jestem całkowicie zielony
jeśli chodzi o wybór. Możecie coś polecić? Nie ukrywam, że chodzi mi
o zakup ekonomiczny, ale też w miarę sensowny (jakość i trwałość)

Czy tanie łańcuchy z supermarketów mają sens? Bo "markowe" to
wydatek rzędu 300zl... a to dla mnie zdecydowanie za dużo gdyż
w górki jeżdżę jedynie okazjonalnie

CAr 02-12-05 11:50

Ja tam mam zimowe i pod każdą górkę podjadę. Więc łańcuchy mi są zbędne [hehe] A co do marketowych to mimo że są tanie, to po iluś tam kilometrach pękają. Nie wiem czy to prawda ale tak słyszałem.

grzehoo 02-12-05 11:52

generalnie jak chcesz użyć ich raz w roku, to wg mnie nie ma sensu wydawać kasy na "markowe". Wiadomo, że takie są lepsze (układ w diament, wytrzymalsze itp) ale po co?
ja mam łańcuchy, nieużywane w ogóle (kupione do mondeo, ale zanim je użyłem, mondeo sprzedałem), mogę ci opchnac za ekonomiczną cenę.
powiedz rozmiar kółek, bo nie wiem czy bydom pasować. Na 185/65/14 nie pasują :(
w Poznaniu będe na Sylwka

hawky 02-12-05 12:12

Cytat:

Napisał grzehoo
Na 185/65/14 nie pasują

A to właśnie mój rozmiar.. szkoda

Cytat:

Napisał CAr
Ja tam mam zimowe i pod każdą górkę podjadę.

Ciekaw jestem jakie to zimówki? Z kolcami? ;)
Już nie raz np. w Jakuszycach widziałem jak jakiś gościu w zimówkach
i bez łańcuchów blokował całą drogę... A teraz akurat jadę na prawdę
w ekstremalne górskie rejony gdzie pługi i piaskarki zbyt często nie docieraja...
Tak więc myślę że to rozsądny pomysł... a zimówki to oczywiscie podstawa
lecz one sprawdzaja sie na trasie i w miescie, a nie na gorskich zadupiach

marekj 02-12-05 12:21

Cytat:

Napisał CAr