Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (http://www.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (http://www.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK1] Sonda lambda za katalizatorem i check engine (http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=34517)

niko123 11-01-10 19:35

Sonda lambda za katalizatorem i check engine
 
Silnik benzynka 2.0

W lato jak było ciepło wywalało check niestety nie wiem jaki był błąd bo mechnik nie powiedział tylko wymienił tylną sonde lambda na oryginalna NTK ale bez wtyczki. - przez 6 miesięcy było ok i po 6 miesiącach wywaliło check engine, kupiłem elm327 i sprawdzając w 3 programach wszystkie zgodnie podawały P1132/P1131.

Pojechałem do tego samego mechanika a on powiedział że znowu sonda padła i wymiana na nową ale już po wymianie po 40 km znowu wywaliło check P1132/P1131

W tym czasie było ciepło i na rozgrzanym silniku 2 sonda za katalizatorem miała 0,300v na wolnych a jak dodałem gazu to 0,310v.


P1132/P1131

Na nacie znalazłem takie trzy objaścienia do tego blędu.

P1132 - P1132 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Rich - Bank No. 1

P1132 - Lack Of HO2S11 Switch - Sens Indicates Rich
P1132 - falta de interruptores HO2S11 - sensor indica mezcla rica


Kasowałem kompa przez klemy ale teraz w zime wyskoczyły takie błędy ; p1131/p1132 p0136.

Na ciepłym silniku 2 sonda pracuje na postoju ma 1,010v do 1,050v a jak dam na 2,5 tys obr to 0,75v do 0,90v.

Byłem na diagnostyce spalin i katalizator jest dobry i zastanawiam się mechanik za każdym razem nie zakładał złej sondy nie do mojego modelu.

Oczywiście z autem nic się nie dzieje nawet jak jest check engine bo 2 sonda nie wpływa na prace silnika. - ale mam już dość tej kontrolki i problemu z tą sondą.


Ten dodatkowy bląd co doszedł w zimę P0136 - to O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2).

P0136 O2 obwód czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)

Sensor 2 - czyli jak robiłem pomiary to na 100% sonda za katalizatorem bo sonda 1 ma opis Bank 1 Sensor 1.

Te dwa błędy co miałem wcześniej to tylko dla błędów forda P1132 i p1131 moze to jest to samo co P0136 dla OBD2 Generic


P1131 Lack of HO2SII switch - sensor indicates lean Click Here for help diagnosing oxygen sensor faults P1131 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje chudego Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc diagnozowania usterek czujnika tlenu

P1132 Lack of HO2SII switch - sensor indicates rich P1132 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje bogatych

Dodam że check engine wywala zawsze na zimnym silniku , po przejechaniu od momentu odpalenia auta z 2 km.

F_Driver 22-02-10 19:59

Coś mi się zdaje że mogę mieć coś podobnego ,jak ostatnio byłem na kompie sprawdzać to jedyny błąd jaki wywaliło to podgrzewacz sondy lambda z tego co mi gość powiedział.
Czy to może być bezpośredni powód zapalenia się tego pierońskiego CHECK ENGINE?

niko123 22-02-10 21:12

Cytat:

Napisał F_Driver (Post 417548)
Coś mi się zdaje że mogę mieć coś podobnego ,jak ostatnio byłem na kompie sprawdzać to jedyny błąd jaki wywaliło to podgrzewacz sondy lambda z tego co mi gość powiedział.
Czy to może być bezpośredni powód zapalenia się tego pierońskiego CHECK ENGINE?


Co do sondy to można dostać oryginały w dobrych cenach.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=930990764


Tak.

Do samej sondy lambdy jest dużo błędów

P1132
P1131

P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
P0130 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)*

---------- Post dodany o godzinie 12:56 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:55 ----------

P0131 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie*
P0131 - Heated O2 Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)*
P0132 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie*
P0132 - Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)*
P0133 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/*
P0133 - Heated O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)*
P0134 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności*
P0134 - Heated O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)*
P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
P0135 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)*
P0136 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka*
P0136 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)*
P0137 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - niskie napięcie*
P0137 - Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2)*
P0138 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie*
P0138 - Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)*
P0139 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja*
P0139 - Heated O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)*
P0140 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywności*
P0140 - Heated O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)*
P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka*
P0141 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)*
P0142 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka*
P0142 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 3)*
P0143 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - niskie napięcie*
P0143 - Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 3)*
P0144 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - wysokie napięcie*
P0144 - Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 3)*
P0145 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - powolna reakcja*
P0145 - Heated O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 3)*
P0146 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - brak aktywności*
P0146 - Heated O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 3)*
P0147 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka*
P0147 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 3)*
P0150 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka*
P0150 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)*
P0151 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - niskie napięcie*
P0151 - Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)*
P0152 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - wysokie napięcie*
P0152 - Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 1)*
P0153 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - powolna reakcja*
P0153 - Heated O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1)*
P0154 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - brak aktywności*
P0154 - Heated O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)*
P0155 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka*
P0155 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)*
P0156 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka*
P0156 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)*
P0157 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie*
P0157 - Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)*
P0158 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - wysokie napięcie*
P0158 - Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)*
P0159 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - powolna reakcja*
P0159 - Heated O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 2)*
P0160 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - brak aktywności*
P0160 - Heated O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)*
P0161 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka*
P0161 - Heated O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)*
P0162 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka*
P0163 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - niskie napięcie*
P0164 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - wysokie napięcie*
P0165 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - powolna reakcja*
P0166 - Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - brak aktywności*
P0167 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka*

F_Driver 22-02-10 21:20

O masz ,czyli najlepiej wymienić cała sondę.
http://ford.sklep.pl/pl,product,3211...iwersalna.html

Bo ostatnio też mi się zapalił ale po wymianie silnika krokowego i restart przez zdjęcie klemy zgasł i dziś znowu ,na zimnym silniku po przejechaniu ja wiem gdzieś pół kilometra?

niko123 22-02-10 21:28

Cytat:

Napisał F_Driver (Post 417588)
O masz ,czyli najlepiej wymienić cała sondę.
http://ford.sklep.pl/pl,product,3211...iwersalna.html

Bo ostatnio też mi się zapalił ale po wymianie silnika krokowego i restart przez zdjęcie klemy zgasł i dziś znowu ,na zimnym silniku po przejechaniu ja wiem gdzieś pół kilometra?


Ten link co dałeś to twoja sonda ? oryginalne są NTK.
Podaj dokładny nr. błędu ( niestety błędy z wiącane z sonda nie pokazuje DTC w trybie serwisowym )
Ja sprawdzam i kasuje w elm 327 - na allegro już za 60 zł.

F_Driver 22-02-10 21:33

Jutro przejadę się na kompa to sprawdzę i dam ci znać a sonda wyszukana na szybko na www.ford.sklep.pl
Nie miałem dzisiaj jak zajrzeć bo późno to wszystko wyskoczyło a po ciemku to hu** widać.

ot: Niedługo się przenoszę do Gliwic to może by się na jakiegoś browara ustawił [helm]

niko123 22-02-10 22:09

Cytat:

Napisał F_Driver (Post 417591)
Jutro przejadę się na kompa to sprawdzę i dam ci znać a sonda wyszukana na szybko na www.ford.sklep.pl
Nie miałem dzisiaj jak zajrzeć bo późno to wszystko wyskoczyło a po ciemku to hu** widać.

ot: Niedługo się przenoszę do Gliwic to może by się na jakiegoś browara ustawił [helm]

Jasne jak będziesz to daj znać na priva. :)

F_Driver 22-02-10 22:13

Spoko po 10.03 się odezwę [hehe]

Chodziło ci o tę sondę??

http://ford.sklep.pl/pl,product,3211...iwersalna.html


----------------------------------------------------------------------------------
No i okazało się że sonda za kolektorem padła całkiem :-x cóż zrobić :-P


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi