Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (http://www.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (http://www.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK1] EGR - jak wyczyścic? (http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=40291)

wother 13-06-10 11:23

EGR - jak wyczyścic?
 
Witam, mój focus zaczyna troszkę dymić na czarno przy przyśpieszaniu, zmianie bieegów, ogolnie przy mocniejszym naciśnieciu pedału gazu.
Wyczytałem na forum że można spróbować we własnym zakresie wyczyścić zawór EGR - jak to zrobić? Silnik (1.8TDCi 100km). Co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie aby zredukować troszkę to dymienie z rurki ?
W tym tygodniu planuje pojechać na komputer, żeby wszystko sprawdzić. Czy ktoś orientuje się w Krakowie gdzie najlepiej go zdiagnozować , bo ASO to chyba nie najlepszy pomysł ?

elite 13-06-10 11:41

nie czysc go, a zaslep, spokoj na zawsze

wother 13-06-10 13:09

mimo wszystko chciałbym go wyczyścic. Moze kiedys go zaślepie ale teraz chce go przeczyścić. To moje pierwsze dni z Foczka, i czy ktoś mógłby mi podesłać zdjecie gdzie znajduje sie ten zawór i jak go wyciagnąć aby wyczyścic. Pozdr

elite 13-06-10 13:12

szukaj, duzo o tym bylo

damianTDCI 13-06-10 18:22

Dymienie im ustepowało z tego co pamiętam przez zaślepienie.

omodos 13-06-10 23:52

Czołem.

Temat jest mi bardzo bliski więc podziele się z Wami moimi doświadczeniami.

Zaślepiłem zawór EGR.
Nie widzę ani plusów ani minusów tego zdarzenia z wyjątkiem błędów zamrożonych ramek a szczególnie błędów dotyczącej wysokiej temperatury spalin. Czyszczenie tego zaworu bez demontażu wg mnie jest bardzo trudne i do końca nie załatwi sprawy. Jeśli nawet go zdemontujemi to i tak z czasem i to bardzo szybko odpowiednio się zasyfi.

Poprawnie działający Zawór EGR pracuje tylko na wolnych obrotach a przy dodaniu gazu jest tworzone podciśnienie które automatycznie powinno zamykać recyrkulację spalin przez zamknięcie zaworu.

YouTube- Mondeo egr


Więc może jeśli Ci dymi pomijając wszelkie inne aspekty problemu jest szansa że masz uszkodzony i się nie domyka w odpowiednim czasie lub też w ogóle.

Generalnie także proponuje zaślepić.
Na forum jest sporo kwitów jak można to zrobić. Ważne jedynie by dobrać odpowiednio grubą blachę i nie poobrywać śrub.

Jeśli będzie dalej dymiło po zaślepieniu to sprawa jest gdzie indziej.

W twoim aucie zawór EGR jest zespolony z Kolektorem ssącym i tu jest problem z demontażem samego zaworu i ewentualnymi kosztami wymiany na nowy lub też używany z np. alledrogo (nie polecam używek EGR gdyż trzeba mieć sporą wiedzę w temacie by nie zamienić siekierki na kijek).

Na poniższym rysunku masz przedstawiony zawór EGR.


http://img156.imageshack.us/img156/9612/egrvalve.jpg

Uploaded with ImageShack.us\


Śruby 1 i 2 oznaczają śruby które należy odkręcić by włożyć odpowiednio grubą i wyprofilowaną blachę w celu odcięcia EGR. Najlepiej użyć terminczego silikonu by uszczelinić blaszkę.

Żeby je odkręcić - proponuję zlać zaznaczone śruby co najlniej 12h wcześniej WD40 lub innym preparatem penetrującym.

Diagnostyka problemu.

Proponuje prosty test.

Zawór w TDCi działa na podciśnienie.

Na krocieć nr 3 jest założony odpowiedni wężyk

http://img576.imageshack.us/img576/3757/img2005ov.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Na wyłączonym silniku możesz zdemontować wężyk z drugiej strony (nie jest długi) i energicznie dmuchnąć. Jeśli podczas dmuchania poczujesz że zwór się zamyka ( a gwarantuje że powinieneś to odczuć bez problemu ) to nie jest źle i generalnie nie szukaj tu problemu.
Jeśli napotkasz opór i nie będzie czuć że zawór się domyka lub będzie się zamykał z bardzo dużym opóźnieniem (od 2 sekund od momentu kiedy zaczniesz dmuchać) - to może być właśnie tu problem przy czym generalnie wydaje mi się że Twój przypadek tu sie to nie sprawdzi.

Może być też tak że zawór za pierwszym razem kiedy dmuchając zasymulujesz podciśnienie wyższych obrotów będzie się zamykał powoli natomiast za następnym będzie działał ok tj w krótszym czasie to znaczy że jest bardzo zasyfiony. (Zawór powinien zamknąć się natychmiast po dodaniu gazu.)
Jeśli się zamyka długo to może być że mechanizm przykleił do wewnętrznego syfu - a to był akurat był mój przypadek.)


Na poniższym linku widzisz lokalizację zaworu przy czym oczywiście jest to zawór z jednostki ttdi i różni się budową od tdci.

YouTube- Ford Focus 1.8 TDDI EGR Cleaning

Generalnie i na skróty ze swojego doświadczenia jest tak: Jeśli zaślepisz i będzie dalej dymić - jest problem. Jeśli przestanie - wiadomo co było.


W razie czego służę info odnośnie mojego feralnego przypadku na priv.

_domino 14-06-10 01:12

Czy zaslepienie EGR jest zalecane przy chipie? Czarny dym przy pelnym bucie spod swiatel jest u mnie zjawiskowy...

fakir 14-06-10 02:27

Czy go zaślepisz czy nie to czarny dym jest niepokojący . Jak byś nie napisał o chipie to podejrzewał bym wtryski a tak to po prostu może puszczać sadzę z kolektora która osadza się podczas miejskiej jazdy . Po zaślepieniu egr-a spalanie mi wzrosło , bo ma większego kopa zanim włączy się turbinka i nie zasysa spalin przez ten zawór na mniejszych obrotach. Przed zaślepieniem czyściłem egr-a spreyem do tego celu stworzonym i miałem problem doczyścić kostke pod tłumikiem . Jaja zaczynają się w komputerze jak wyświtli się kontrolka check engine , a ramki to już nie mam pojęcia o co chodzi z nimi i co powodują .
Pozdrawiam!

mkaminski100 14-06-10 15:41

Jakos w 2003 roku EGR zostal zmodyfikowany i nie obklejal sie sadza tak mocno. no ale kolega sie pyta o TDCI a tam jest wiecej powodod czarnego dymienia. Najczesciej wtryski.

wother 15-06-10 13:23

Hej, dzisiaj bede zaślepiał EGR'a. Mam blache 0.3mm z miedzi, pytanie jest czy taka blacha moge go zaślepić. Chodzi o grubość i rodzaj stali.

_domino 15-06-10 13:25

Cytat:

Napisał fakir (Post 455795)
Czy go zaślepisz czy nie to czarny dym jest niepokojący . Jak byś nie napisał o chipie to podejrzewał bym wtryski a tak to po prostu może puszczać sadzę z kolektora która osadza się podczas miejskiej jazdy .

Czarno daje tylko przy ostrym przyspieszaniu wiec chyba nie jest az tak zle.

cezarg1410 15-06-10 18:18

Sprawne TDCI przy nawet gazie w podlogę przy przyspieszaniu nie rzuca tyle dymu żeby go bylo widać w lusterku - tak jest w moim. Ostatnio też mialem problem z duuuuużym dymieniem. Poza tym slyszalne bylo u mnie od zawsze dziwne brzęczenie przy dodawaniu gazu. Odjalem kolanko dochodzące do EGR'a (okazalo sie że z jednej strony brakowalo jednej śruby) wyczyścilem je, skręcilem mocno (niestety jedną śruba bo w drugim miejscu zerwany gwint jest :/) i zarówno brzęczenie jak i dymienie zniknęlo.

wother 15-06-10 20:03

zaślepiłem zwór EGR, focusik jednak nadal troche dymi, co prawda zrobilem dopiero moze 5km ale dymi, wlalem tez do paliwka Luqui Moly do czyszczenia wtryskow, teraz postaram sie zalac jakims dobrym Shell Vpower i zobaczymy. Jak to nie pomoze to sprbuje jeszcze ta metode z czyszczeniem dolotu z preparatem Wynn's.
Wkurza mnei jak widze w lusterku ta czarna chmurke:/

wother 15-06-10 23:05

no i dupa, bylem przewietrzyć foczke, 180 i pozniej zaczelo brzeczec pod maska... jak silnik schodzil na niskie obroty to bylo slychac metaliczny dzwiek, cos jak takie klekotanie, jakby ta blaszke wywalilo. Jutro tam zajrze ale wydaje mi sie ze wypchalo blaszke. Czy jest tam tak duze cisnienie ze moglo wywalic ?

stelmach 16-06-10 18:10

0,3 mm jak na miedz to wg mnie za mało

u mnie dymienie po zaślepieniu ustało dopieru po przejechaniu około 20 km - wiec nie spodziewaj sie cudów po kilkuset metrów

moons 16-06-10 18:47

Panowie nie demonizujcie czarnego dymku z rury w dieslu. Każdy zdrowy ropniak puszcza czarnego bączka przy przyśpieszaniu i nie ma w tym nic złego. Owszem co za dużo to nie zdrowo. I wszystkie ilości siwego dymu świadczą o czymś złym w silniku. U siebie zaobserwowałem że jak sporo się kulam po mieście w emeryckim tempie, to potem jak mi noga opadnie bączki są większe, wystarczy jednak troszkę szybkiej trasy i bączki znikają.
Pozdrawiam

qrczakos 16-06-10 18:56

Cytat:

Napisał moons (Post 456681)
wystarczy jednak troszkę szybkiej trasy i bączki znikają.

co ile trzeba tak solidnie przegonić foke?;) bo powiedzmy że raz na 2-3 tygodnie lece te 180 zawsze. Za czesto, za rzadko, w miare?

moons 16-06-10 19:12

Traktorem czym więcej i dalej tym lepiej dla silnika :). Kto to może wiedzieć czy wystarczająco, ważne że w ogóle Fokus ma okazję pośmigać :)
Pozdrawiam

_domino 16-06-10 19:13

Ale jakies preferowane minimalne dystanse i obroty dla takiego przegonienia? Wystarczy 5 kilometrow czy 50?

moons 16-06-10 21:07

Nie ma czegoś takiego. Silniki diesla były i są robione do dużych przebiegów jak ktoś dużo km kręci po mieście to też inaczej ten silnik żyje, na obrotach też musi się pokręcić tak żeby turbina trochę popracowała, żeby trochę sadzy z siebie wypluł, zupełnie inaczej wtedy te silniki się zachowują.
Pozdrawiam

Amazon 16-06-10 21:20

zdrowy diesel zawsze bąka puści, nie ma się co przejmować do puki nie jesteście lepsi od autosana

ja swojego gonię po obrotach 1-2 razy w miesiącu, 10-15 km po obwodnicy

przyczyną mogą być lejące wtryski nie egr

KAISER 17-07-10 00:38

Cytat:

Napisał fakir (Post 455795)
Przed zaślepieniem czyściłem egr-a spreyem do tego celu stworzonym i miałem problem doczyścić kostke pod tłumikiem.

fakir mówisz o tym?
http://www.wynns.pl/top/do%20ropy/23...3%20DIESEL.php

Czy ten spray działa i czy warto wyczyścić EGR profilaktycznie?

Pozdr

mkaminski100 17-07-10 07:47

Dziala, ale nie tak jak slynne video na youtube gdzie czyszcza na pracujacym silniku.

Amazon 17-07-10 09:06

ja czyściłem na pracującym i tak masz w opisie tylko 2 osoby są potrzebne

mkaminski100 17-07-10 09:18

Cytat:

Napisał Amazon (Post 465537)
ja czyściłem na pracującym i tak masz w opisie tylko 2 osoby są potrzebne

I pewnie pomoglo.... Jak sie zna budowe i zasade dzialania EGR w 1.8 diesel to sie wie, ze to pudrowanie wrzoda ;) Zreszta na drugim forum wrzucalem zdjecia na ten temat.

Amazon 17-07-10 09:36

podchodziłem sceptycznie do tego, ale zrobiłem tak jak było w opisie i na razie, od momentu "zabiegu" jest ok, czyli coś dało, przed "zabiegiem" puszczał mi czarne bączki przy każdym dodaniu gazu, po - jak do tej pory - nie mam nic, więc z tego powodu twierdzę, że pomogło

KAISER 17-07-10 14:22

A jak z profilaktyką? Warto popsikać zawczasu przy przebiegu 150 tys. km?

foka 08-02-11 16:52

witam odnosząc się do zdjęć użytkownika omodos w mojej foczce w miejscu śrub 1 i 2 jest bardzo mokro od oleju, czy to normalne??(wyciek?? skąd?? jakoś związane z olejem w interkulerze??:() poza tym na jego zdjęciach przewód egr jest inny niż w moim tdci, czy to może jest "podgrzewane" czy coś w tym stylu??

Aneta-Maciek 10-02-11 13:51

czyszczenie egr
 
Witam!
Przeprowadziłem dzisiaj zabieg w moim focusie produktem winns.
Po krótkiej jezdzie nie odczułem większych zmian choć nie kopci jak wcześniej, jedyną różnice jaką zauważyłem to taka że u mnie podczas aplikacji do zaworu obroty nie spadały a zwiększały się oraz nie puścił takiej chmury dymu jak na filmie YouTube - Ford Focus 1.8 TDDI EGR Cleaning. Pojeździmy zobaczymy. Jeśli ktoś przeprowadzał taki zabieg tym produktem w swoim focusie to proszę o opisanie jak to u niego przebiegało. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

mjprzem 10-02-11 16:15

Cytat:

Napisał mkaminski100 (Post 465540)
I pewnie pomoglo.... Jak sie zna budowe i zasade dzialania EGR w 1.8 diesel to sie wie, ze to pudrowanie wrzoda ;) Zreszta na drugim forum wrzucalem zdjecia na ten temat.

Chyba niema lepszego okreslenia na takie wlasnie czyszczenie tego zaworu...
:)

To ze samochod przestal dymic to moze tylko dlatego ze rozgrzales kata i sie wyczyscil i przepalil i moze lepiej idzie bo disle tak maja po przegazowaniu....a to nie egr...bo takie czyszczenie pomaga tylko na chwilke o ile wogole cos pomoze.
A zaslepienie EGR zawsze pomaga a czuc to na wolnych obrotach ruszajac bez gazu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi