Forum Focus Klub Polska

Forum Focus Klub Polska (http://www.focusklubpolska.pl/forum.php)
-   Silnik i skrzynia (http://www.focusklubpolska.pl/forumdisplay.php?f=34)
-   -   [MK1] TDDI - trudne do zlokalizowania postukiwanie (http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=53797)

ciunek 02-12-11 17:20

TDDI - trudne do zlokalizowania postukiwanie
 
Szukałem podobnego tematu, ale nigdzie nie znalazlem, wiec postanowilem zreszta po konsultacji z innym forumowiczem zalozyc nowy temat :)

Sprawa sie przedstawia nastepujaco, zauwazylem od pewnego czasu dziwne, nieregularne postukiwania w silniku, co ciekawe wystepuja jedynie podczas zwiekszania obrotow, nigdy gdy silnik spada z obrotow.

Zmierzylem luzy zaworowe i przedstawiaja sie nastepujaco:

1cyl: S-0,30, W-0,50
2cyl: S-0,30, w-0,50
3cyl: S-0,25, W-0,50
4cyl: S-0,30, W-0,50

Mierzylem to szczelinomierzem z dokladnoscia do 0,05

Wałek wyglada ladnie, krzywki nie sa powycierane, powinno teoretycznie byc wszystko ok, a jednak cos dziwnie postukuje, nagralem filmik na ktorym slychac przy dodawniu gazu jak terkocze i pozniej jak zblizylem aparat do silnika, mniej wiecej w 1:55 filmiku, taki dziwny stukot, po dodaniu gazu czestotliwosc wzrasta wraz z obrotami, sam stukot reaguje na najmniejsze ruchy pedalu gazu, jednak nie za kazdym razem, czasem jakby tego nie bylo
Ja nie mam pojecia czego sie czepic, a nie chce wymieniac wszystkiego po kolei, moze macie jakies pomysl co to moze byc :?:

tutaj filmik jak chodzi moj silnik:

http://www.youtube.com/user/ciunek19.../0/-rI9B09vUDo

Samochod ma przebieg 158 tys. ( bardzo prosze o wstrzymanie sie z postoami pokroju ze ma pewnie 500tys :!: )

Olej wymieniam regularnie co 6-7,5tys, zalany jest olejem Valvoline 10w40 DuraBlend Diesel

Ogolnie silnik chodzi OK, ostatnio jakby mial mniej mocy, choc sam juz nie wiem...

W silniku od czasu kiedy go mam, a mam go juz rok robiona byla jedynie pompa, mial problem z dawkami, ale od czasu tej roboty przejechalem juz ponad 10tys km i mniej wiecej przez 3/4 tego okresu wszystko bylo OK, dodam ze auto nie puszczam ani dymka nawet przy wysokich obrotach .

Z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie

Pozdrawiam

janekfocus 02-12-11 17:42

ciunek popraw link z youtube bo nie idzie ;)

ciunek 02-12-11 17:46

Juz, dzieki :)

janekfocus 02-12-11 17:48

Ja Ci powiem że nic złego nie słyszę ;)

A może sobie sam układasz w głowie ;)

Nie wiem może się mylę :)

ciunek 02-12-11 17:49

trzeba sie wsluchac, nagralem jeszcze jeden filmik, w ktorym moj kuzyn dodawal co chwile troche gazu i tam chyba lepiej to slychac, jak sie wgra na YT to zamieszcze :)

Tutaj drugi filmik, tutaj postukiwanie jest wyrazniejsze :)

P1030299.MOV - YouTube

kowalewski92 02-12-11 18:02

Ja też nic nie słyszę.

janekfocus 02-12-11 19:09

Ja wiem chyba o jaki stuk Ci chodzi ;)

Ale powiem Ci że nie dzieje się nic ;) ten typ tak ma :)

ciunek 02-12-11 19:13

Cytat:

Napisał janekfocus (Post 644334)
Ja wiem chyba o jaki stuk Ci chodzi ;)

Ale powiem Ci że nie dzieje się nic ;) ten typ tak ma :)



hehe nie pierwsza osoby mi tak powiedziala, ale problem w tym ze mam w domu jeszcze 2 inne TDDI, tamte tak nie maja i dlatego chce to zlokalizowac i wyeliminowac i w tym aucie :p Pytanie tylko co to moze tak klepac :?: :p

janekfocus 02-12-11 19:23

Jeżeli nic się nie dzieje to daj sobie spokój :)

Bo jak wiesz mechanik też może nawymyślać , i Cię skroi ;)

ciunek 02-12-11 19:28

hmmm... czy nic sie nie dzieje :?: trudno powiedziec, z jakiegos powodu to klepanie wystepuje i jest czegos nastepstwem, nie wspominajac ze drazni mnie samo w sobie, to nauczylem sie juz kiedys ze takie rzeczy warto wykrywac w zarodku, czasem banalna sprawa moze miec rozne skutki, napisalem temat bo moze ktos mial podobne postukiwania i udalo sie wyeliminowac :?: :)

janekfocus 02-12-11 19:32

W moim jest taki sam dzwięk jak na drugim filmie .

Kolega mechanik powiedział żebym nie wymyślał .

Komp nic nie pokazuje , a ja zrobiłem od tamtej pory na pewno 30 tysięcy kilometrów , i jeszcze chipa zrobiłem .

Auto dalej jezdzi , a uwierz mi że go nie oszczędzam :)

ciunek 02-12-11 19:35

no ja tez jezdze i nic sie nie dzieje, ale drazni mnie to, jeszcze moze jakby 2 pozostale chodzily tak samo uznal bym ze tak ma byc, ale tamte maja wiekszy przebieg, a tak nie robia :!:
Zastanawiam sie gdzie mozna by szukac przyczyny, na pocztku obstawialem zawory, ale jak juz pisalem po zmierzeniu mieszcza sie w granicach tolerancji wiec raczej one odpadaja, myslalem o wtryskach, ale chyba by dymil, albo nierowno chodzil jezeli cos nie tak bylo by z wtryskiem :?: Czekam na sugestie gdzie tego szukac, bo bedzie mnie to meczylo, do czasu az znajde i zniweluje :p

janekfocus 02-12-11 19:37

A może tamte dwa są zepsute [rotfl2]

Falcon 02-12-11 19:52

Widzę tu klub poszukiwaczy zaginionej dziury w całym.:-)

janekfocus 02-12-11 19:53

Cytat:

Napisał Falcon (Post 644353)
Widzę tu klub poszukiwaczy zaginionej dziury w całym.:-)

Co zrobisz :)

Nie ma co szukać tylko jezdzić :)

Falcon 02-12-11 20:08

Dokładnie...a jak ma się popsuć to i tak się popsuje ;-)

mjprzem 03-12-11 09:58

No wlasnie....sprawa jest troszke dyskusyjna...ale mysle ze warto dac Ciunkowi szanse...

Wlasnie sek w tym ten klekot nie jest przypadkowy i ten typ niema tak do konca.
dzisiaj postaram sie sprawdzic jak rozgrzeje ;) 2 silniki tddi...w tym jeden moj w ktorym tez niby takie troszke podobne klekotanie sie jakby pojawilo ale to od czasu kiedy mialem przygode z pompa wtryskową -aby nie opisywac za duzo wystarczy przecczytac po 1-ym poscie z kazdego tematu.

"TDDI zanik mocy i klekotanie P0167 P1564 Tloczek pompy"
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=46749
oraz
"Tddi-pompa wtryskowa"
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=46778

Drugi silnik mozna powiedziec idealny -bo nie serwisowany..i od nowosci w domu przyjme jako silnik wzorcowy poniewaz jedyna rzecz ktora tam zostala zrobiona bez mojej calkowitej wiedzy to wymiana oleju. Wiec dokladnie nic nie bylo z nim robione a pompe-tranzystorek sam robilem wiec silnik jest w 100% pewien ze niemial rzadnych ciezkich przygod. W tym silniku wlasnie owy klekot nie wystepuje.

Oba silniki maja po okolo 220-230kkm wiec prawie ten sam przebieg.

Moze nagram filmiki...jak bedzie mi sie chcialo wiec porownanie bedzie ;)

PS. ciunek...

Tak naprawde jedyna rzecz ktora podejrzewam u ciebie to cos co jest zwiazane z 4 cylindrem-moze to byc wtryskiwacz ale tez moze byc cos powazniejszego.

Jesli chcesz naprawde sprawdzic czy wszystko jest ok... to koszt sprawdzenia wtryskiwaczy nie jest duzy..ale przy okazji sprawdzania wtryskiwaczy musisz sprawdzic sprezanie silnika...i porownac sprezanie z 4 cylindra z pozostalymi.

Jezeli by sie okazalo ze masz sprezanie na ostatnim cylindrze minimalne nizsze...od pozostalych tomoze to oznaczac + stuki ktorych pewni nie jestesmy...ze masz problem z ukladem korbowym na 4 cylindrze. Wtedy bedzie potrzeba sprawdzic czy tlok niema luzu.
Jesli sie nie myle to moze to potwierdzac czujnik cisnienia oleju..choc to zalezy jeszcze od oleju. Da sie to sprawdzac w trybie sewisowym chyba bo sa wartosci z czujnika cisnienia oleju wiec mozna by orientacyjnie sprawdzic czy cisnienie oleju masz podobne jak inni.

ALE...w chwili obecnej moje zdanie jest takie jak kolegow....czyli to ze niepotrzebnie sie przejmujesz...i rownie dobrze moze byc wszystko ok. Ucho ludzkie potrafi byc omylne ;)

Dzisiaj moge juz nie odpisac ..ale jeszcze sie odezwe ..jak posprawdzam...

ciunek 03-12-11 10:46

mjprzem, dzieki za odpowiedz ;) dzis postaram sie podjechac i sprawdzic wtrysk z 4 cylindra, nie wiem natomiast czy przy sobocie uda mi sie gdzies na szybko zrobic pomiary wszystkich cylindrow :?: :(
Mnie najbardziej zastanawia fakt, ze stuk wystepuje hmm... nieregularnie, nie zawsze w tych samych zakresach obrotow, czasem przy delikatnym dodaniu gazu, czasem tak kolo 2000tys, a czasem dodaje gazu i nic, a tak dzieje sie z reguly jak chce komus pokazac o co chodzi, wtedy gazuje i gazuje i nie bardzo chce stukac :p
Jeden z madrych mechaników nasugerowal mi ze moze jest to zwiazane z ta roznica w luzach na zaworach, ze moze cos tam nie tak jest ze szklanka i w trakcie jak sie obraca to albo stuka albo i nie, ale drugi znowu powiedzial ze jakby cos z nia bylo to by sie juz dawno rozleciala :/ Zeby sprawdzic szklanki to troszke zabawy, bo walek trzeba sciagnac i zanim sie zabiore za to musze wyeliminowac inne rzeczy :)
Wczoraj jak bylem u znajomego, ktory smiga VW T4, zasugerowal mi sprawdzenie vacum pomy i popychacza ktory ja napedza, ponoc on u siebie tak mial ze stukala i nikt nie wiedzial co, a okazal sie to popychacz pompy vacum :?:

mjprzem 03-12-11 13:05

Z jednym wtryskiem to troszke szkoda jezdzic..za sprawdzenie 1 zaplacisz podobnie jak za sprawdzenie 4 wtryskow. Pozatym jak wykrecisz wtryski to i pasuje cisnienie sprawdzic odrazu aby roboty 2x tej samej nie robic.

wyslij mi kontakt do siebie to wysle ci pierwszy filmik z moego silnika.z temp. silnika okolo 70-75st...fajnie byloby gdybys sie mogl pofatygowac i umiescic na stronie..aby inni mogli swoje obiektywne opinie wyrazic.

drugi filmik bedzie pozniej.

Jeszcze jedna sprawa o ktorej niepomyslalem...nagraj jeszcze jeden swoj filmik ale wcisnij do konca sprzeglo w samochodzie aby jak silnik chodzi na luzie to niebylo zadnych dodatkowych stuków. Niektore samochody szczegolnie po wymianie sprzegla maja z tej okolicy dodatkowe stuki.

ciunek 03-12-11 19:33

Witam, dzis caly dzien spedzilem przy aucie, odwiedzilem wszystkich pompiarzy w okolicy, ale nikt nie znalazl dla mnie czasu niestety :p Pozstanowilem posprawdzac sam, podjechalem do zaprzyjaznionego wlasciciela auto szrotu, pozyczylem komplet wtryskow i 2 vacum pompy, w razie W. zaczalem od sprawdzenia jak samochod chodzi napierw bez 4 wtrysku, pozniej kolejno bez 3, 2 i 1, okazalo sie ze najgorzej chodzi w konfiguracji bez 4 wtrysku, a najlepiej z odlaczonym 3. Wymienilem wiec 3 wtrysk i eureka, auto przestalo stukac, na pierwszym z zamontowanych wtryskow chodzil dosc glosno, ale na trzecim z kolei chodzi juz ladnie, wyciagnalem wiec, zalozylem nowa podkladke i narazie smigam, za tydzien jak wyjde ze szpitala bo niestety ide w poniedzialek, podjade jeszcze i z ciekawosci zrobie pomiary cisnienia i sprawdze wtryski, koszt sprawdzenia to 15zl/szt jak sa wyciagniete, a wyciagniecie to 10min roboty :p

mjprzem, juz wysylam Ci maila i chetnie zamiesze filmiki ktore nagrales aby byly dla potomnych :)

janekfocus 03-12-11 19:36

No to super że to zrobiłeś :)

ciunek 03-12-11 19:43

No ciesze sie ze sie udalo, zastanawiam sie teraz czy kupic uzywane wtryski, czy moze dac do regeneracji :?: Co radzicie :?:

mjprzem 03-12-11 20:55

No to cieszy..widzisz a mowilem ze ucho moze sie mylic ;) a ja myslalem ze to 4 cylinder.
moje filmiki sie wysylaja...a ty mozesz po wszystkim swoj filmik jeszcze raz nagrac jak juz jest ok. bedziemy widzieli roznice.

jesli chodzi o turbo i cisnienie to sprezarka zazwyczaj zawsze dziala prawidlowo do samego konca a cisnienie zalezy od osprzetu silnika wiec sie nieprzejmuj ze masz jakies nizsze...pozatym na luzie nieda sie sprawdzic cisnienia doladowania tylko w czasie jazdy na maksymalnym obciazeniu na 3-5 biegu.

---------- Post dodany o 20:55 ---------- Poprzedni post był z 20:54 ----------

Cytat:

Napisał ciunek (Post 644705)
No ciesze sie ze sie udalo, zastanawiam sie teraz czy kupic uzywane wtryski, czy moze dac do regeneracji :?: Co radzicie :?:

zapytaj janekfocus on ci predzej doradzi ;)

ciunek 04-12-11 01:38

Niby nie powinno robic sie pomiarow doladowania na postoju, ale TIS mowi inaczej :p
Wedlug TIS wartosc doladowania przy 3000tys obr powinna byc 0.5 bara, u mnie jest 0.4 wiec teoretycznie za malo :p
Jednak jak zaczalem sprawdzac opaski na ukladzie okazalo sie ze 7 z 10 nie da sie dokrecic - przeskakuje.
W poniedzialek z rana kupie jakies dobre sensowne opaski i po wyjsciu ze szpitala zrobie probe doladowania kolejny raz :)

Postaram sie tez zdobyc jakis konkretny manometr, bo dzis mierzylem wskaznikiem pozyczonym od kolegi (nie mam pewnosci ze jest do konca sprawny ) :)

mjprzem 04-12-11 15:04

mozliwe ja tam nie pamietam wsyzstkiego...tak czy siak nawet jesli ma byc na postoju 0,5 a ty masz 0,4 to wyglada ze masz ok....a reszta to moze byc pomylka miernicza.
cisnienie w tddi 90KM powinno byc do okolo 1,5bara a w tdci do okolo 2 barow-jakos tak. Ale cisnienie doladowania nie okresla sprawnosci sprezarki.
Jesli samochod ci dobrze sie zbiera i ma w 12-13sek 100km/h lub mozesz sobie elastycznosc na jakims biegu sprawdzic to mozesz byc pewien ze wszystko bedzie ok z doladowaniem.

Jesli dobrze zrozumialem to probujesz dokrecac opaski...ale poco? one sie nie rozkrecaja ;)
Za to masz teraz 7 opasek do wymiany. Nie dokreca sie nigdy opasek..jak juz to mozna odkrecic i dokrecic ale nigdy nie dokrecac bo jesli ktos wczesniej mocno dokreci to ty wlasnie tylko przeciagniesz opaski-a pewnie byly szczelne i tak nic to nie zmieni.

Jeszcze inna sprawa doladowania...jest jeszcze katalizator ktory z czasem alo sie zapycha albo sie wypala. on takze ma wplyw na moc silnika i cisnienie doladowania. Wiec w rzeczywistosci zawsze beda pewne odchylki przy takich pomiarach.

Moje filmiki wstawione za pomoca kolegi ciunka
oba maja podobna tmperature.
w tym drugim troszke halasuje osprzet silnika-zapomnialem ze byl zmieniany pasek rozrzadu-zauwazylem to dopiero jak filmik nagrywalem.
ten pierwszy jest wszystko oryginalne lacznie z paskiem rozrzadu.
Wnioski -lepszy oryginalny pasek z 230kkm jak zmieniony po przebiegu 80kkm(teraz silnik ma 220kkm)

mjprzem1 - YouTube
moj(230kkm)
http://www.youtube.com/user/ciunek19.../0/dym61-VlW3M

2gi-domowy220kkm
http://www.youtube.com/user/ciunek19.../0/dym61-VlW3M

janekfocus 04-12-11 16:36

mjprzem te linki nie działają ;)

ciunek 04-12-11 17:57

to moze ja wkleje :)

mjprzem2 - YouTube
mjprzem1 - YouTube
http://www.youtube.com/user/ciunek19.../0/dym61-VlW3M

mjprzem 04-12-11 18:25

dzieki..nawet sie zamieszalem i chyba dalem ten sam nie dzialajacy link do obydwóch ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi