WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11-11-16, 18:37 | #1 |
Turysta
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Nov 2016
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 5
|
1.6 benzyna + gaz. Dławi się na benzynie.
Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu mam problem z foką z którym nie mogę się uporać. Problem objawia się tym, że na benzynie auto sporadycznie traci moc - podczas wydania pedału gazu auto zaczyna się dławić. Nie dzieje się to cały czas, ale na pewno coraz częściej. Na LPG tego nie wyczuwam. Do tej pory wymieniłem świecie, przewody WN - wszystko NGK. Wyczyściłem silnik krokowy, auto było na regulacji gazu, ma nowy akumulator. Wykonałem reset ECU i autoadaptację. Problem nadal występuje. Dodam, że sporadycznie spada prędkość do zera podczas jazdy - będę musiał wymienić czujnik VSS, ale obawiam się że to nie jest przyczyną pozostałych problemów... Proszę o porady, może ktoś miał kiedyś podobny problem. Z góry dzięki! Oto log z forscana: ===OBDII DTC === Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Diagnostyka pokładowa II ===END OBDII=== ===IC DTC B1318=== Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora. Moduł: Tablica przyrządów Szczegóły kodów usterek Zbyt niskie n apięcie akumulatora. Możliwe przyczyny: Przewód wyjściowy akumulatora - otwarty lub zwarty Przepalony bezpiecznik EPS. Zły stan akumulatora. EPS Usterka CM Wadliwe polaczenie kazdego zlacza Modul sterujacy ===END IC=== ===PCM DTC P0723=== Kod: P0723 - Usterka obwodu OSS. Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Sygnał przerywany czujnika prędkości obrotowej wałka wyjściowego Przyczyną tego kodu DTC może być: Przerwa w obwodzie. Zwarcie Możliwe przyczyny: OSS czujnik Przewody wiązki Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module). Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. ===END PCM=== ===PCM DTC P1000=== Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Check of all systems is not complete since last memory clear. --Possible Causes-- - The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle. - The battery or PCM has been disconnected. - An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle. - The PCM DTCs have been cleared as part of a service process. Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation. P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test. The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual. Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle. ===END PCM=== ===MC DTC B1318=== Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora. Moduł: Wielofunkcyjny wyświetlacz informacyjny ===END MC=== ===ECS DTC B1318=== Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora. Moduł: Elektroniczny czujnik zderzeniowy Szczegóły kodów usterek Zbyt niskie napięcie akumulatora. --- Possible Causes -------- - Battery Voltage below 9.6volts -Suspect Battery state of charge Charging system ===END ECS=== ===CTM DTC === Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł zegara centralnego (Central Timer Module). ===END CTM=== ===ABS DTC B1318=== Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora. Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS Szczegóły kodów usterek Zbyt niskie napięcie akumulatora. --- Possible Causes -------- - Battery Voltage below 9.6volts -Suspect Battery state of charge Charging system ===END ABS=== |
14-11-16, 13:25 | #2 |
Turysta
Radek
Zarejestrowany: Aug 2011
Skąd: Wojtkowa
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
grudzień
2004
RBI powiat bieszczadzki (Ustrzyki Dolne)
Postów: 164
|
Ja bym jeszcze sprawdził pompę paliwa. U mnie przyczyną było zabrudzone sitko wkładu pompy. Niestety bez wyjęcia baku się nie obejdzie. Na forum znajdziesz temat jak to zrobić.
|
14-11-16, 19:47 | #3 |
Turysta
Grupa: Małopolska
Piotr
Zarejestrowany: Apr 2015
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
kwiecień
2002
KT Tarnów
Postów: 62
|
Ja bym zaczął od wymiany czujnika VSS. Chociaż błąd zbyt niskiego napięcia akumulatora (pomimo wymiany na nowy) sugeruje wg mnie problemy z masą. Sprawdź wszystkie połączenia masowe pod maską (na nadkolach a zwłaszcza na silniku). Być może to rozwiąże również problem z VSS...
|
15-11-16, 22:41 | #4 |
Turysta
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Nov 2016
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 5
|
Dzięki za wskazówki. Jutro zajmę się czyszczeniem punktów masowych. Dam znać czy jest poprawa.
Pozdrawiam. |
19-11-16, 20:11 | #5 |
Turysta
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Nov 2016
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 5
|
Witam,
zabrałem się ostatnio za sprawdzenie połączeń masowych. Przed czyszczeniem postanowiłem zmierzyć wartości rezystancji. Między korpuem silnika a minusem akumulatora wyszło 4ohm - po wyczyszczeniu wartość spadła do 0.7. Jeśli chodzi o nadkola to korozja śrub uniemożliwiła pomiar, a same śruby ukręciłem przy próbie poluzowania. Tam było najgorzej, dużo roboty z wyczyszczeniem do blachy, ale się udało. Niestety cały zabieg nie pomógł na główne przypadłości, więc dodatkowo wyczyściłem przepustnicę oraz wymieniłem sondę lambdę. Nadal to samo... Zrobiłem adaptację po resecie kompa. Macie może jakieś inne sugestie? Dodam jeszcze, że przy odpalaniu rozrusznik długo kręci 5-10 razy. Świece nowe, przewody WN nowe. Jakieś rady? Pozdrawiam. |
09-01-17, 18:13 | #6 |
Turysta
Grupa: WLKP
Zarejestrowany: Nov 2016
Ford Focus I
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2002
Postów: 5
|
Witam,
po długiej walce z wyżej opisywanymi problemami udało się znaleźć przyczynę usterki. Okazało się, że jednak to pompa paliwa była wadliwa. Niestety nie obyło się bez wymiany kompletnej pompy z koszem, ale efekt pojawił się od razu. Temat do zamknięcia. Dzięki za rady i pozdrawiam. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] 1.6B+G Gaśnie po odpaleniu na benzynie | GoLdiFocus | Gaz i zagazowane Foczki | 16 | 03-05-14 21:28 |
[MK1] 1.8B+LPG..Dławi się na benzynie | mazuna | Silnik i skrzynia | 12 | 04-10-13 20:33 |
[MK1] 1.6B+G Nie odpala na benzynie | Tajson666 | Gaz i zagazowane Foczki | 2 | 29-01-12 11:35 |
Kombi 1.8 czy 2.0 w benzynie? | Nico | Silnik i skrzynia | 49 | 26-11-07 04:35 |
na benzynie lipa | pit | Gaz i zagazowane Foczki | 5 | 04-04-05 20:07 |
Kontakt - |