WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Lista użytkowników | Galeria FKP | Kalendarz | Szukaj | Dzisiejsze posty | Zaznacz wszystkie fora jako przeczytane |
Foczka miesiąca |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
15-05-14, 18:37 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Apr 2011
Skąd: okolice Krakowa
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 29
|
Łącznik stabilizatora przód wymiana
Witam
co jakiś czas w przednim zawieszeniu słychać było stuki, podejrzewałem, że wybite są łączniki stabilizatora. Wizyta na stacji diagnostycznej potwierdziła przypuszczenia, oba łączniki nadawały się do wyrzucenia. kupiłem łączniki firmy FEBI, i można było przystąpić do wymiany. gadżety które zostały użyte podczas pracy: podnośnik kobyłka penetrator grzechotka klucz dynamometryczny klucz płaski 15mm nasadki 17 i 19mm + przedłużka szczoteczka -luzujemy śruby w kole -podnosimy auto i podkładamy kobyłkę -odkręcamy śruby i zdejmujemy koło po zdjęciu koła mamy dobry dostęp do łącznika, którym się będziemy zajmować. Jeden koniec łącznika połączony jest z amortyzatorem, drugi ze stabilizatorem. przed odkręceniem nakrętek warto szczoteczką usunąć bród, a następnie użyć penetratora, po kilkunastu minutach przystępujemy do demontażu łącznika łącznik w gnieździe przykręcony jest nakrętkami na klucz 17mm, obie nie stawiały dużego oporu i udało się je odkręcić za pomocą krótkiej grzechotki sworzeń w gnieździe miał na tyle duży luz, że podczas odkręcania kręcił się razem z nakrętką. Po zablokowaniu go kluczem 15mm mogłem całkowicie odkręcić nakrętkę podobny problem był w górnym mocowaniu łącznika, tutaj także z pomocą przyszedł klucz 15mm. Po usunięciu nakrętek łącznik można już wymontować z obu gniazd, u mnie układ: stabilizator-łącznik-amortyzator był mocno naprężony i łącznik nie chciał wyskoczyć z gniazd, pomogło minimalne podniesienie wahacza podnośnikiem w celu zmniejszenia naprężenia. Po tym zabiegu łącznik niemal sam wypadł na podłogę porównanie starego i nowego łącznika stabilizatora podczas montażu nowego łącznika wykonujemy czynności w odwrotnej kolejności. Teraz także trzeba będzie podnieść wahacz, żeby sworzeń pokrył się z otworem w stabilizatorze używając nowych nakrętek z zestawu skręcamy wstępnie i nie za mocno całość ostateczne przykręcenie nakrętek wykonujemy za pomocą klucza dynamometrycznego z momentem około 50nm nowy łącznik stabilizatora jest już zamontowany, pozostaje przykręcenie koła. W taki sam sposób wymieniłem łącznik stabilizatora przy drugim przednim kole. |
07-10-14, 23:43 | #2 |
Turysta
Grupa: Dolny Śląsk
Piotr
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Kłodzko
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 20
|
dodam iż łaczniki stabilizatora pasuja takze od escorta ost wypust i sa o wiele tańsze także markowe
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Wymiana gum stabilizatora przód | andrzej1963 | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 20 | 08-10-18 11:58 |
[MK1] Wymiana drążka stabilizatora przód, tył | Przemo1989 | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 4 | 08-05-15 22:32 |
[MK1] Łącznik stabilizatora przód dziwy przypadek M12 na klucz 19 | pawelt89 | Inne techniczne | 0 | 09-01-12 15:41 |
[C-MAX] Łącznik Stabilizatora tył - wymiana | mucha | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 2 | 19-04-10 12:41 |
[FFI] łącznik stabilizatora-tył | januszz | Opony, felgi, hamulce i zawieszenie | 10 | 29-12-06 11:04 |
Kontakt - |