Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 20-03-12, 22:27   #151
amoeba
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: Małopolska
Ford Focus II FL
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
2008
Postów: 127
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał mjprzem Zobacz post
panowie a jak juz te ruskie strony meczycie tak dobrze i dokladnie to moze Was sie zapytam:

Czym mozna w FF2 1,6 tdci PSA ustawic -na nowo wykalibrowac zawór EGR i jego "punkty bazowe" poza oczywiscie IDS-WDS

czy ELM327 i ruskie sobie z tym poradziły?

i jak ruskie radzą sobie z kontrolką i zaslepieniem EGRa w FF21,6tdci?
Jak na razie nie ma możliwości kalibracji czujnika EGR`a tymi programami.
Można być jednak dobrej myśli, bo szybko się rozwijają i potrafią z dnia na dzień coraz więcej
__________________
Było (teraz jest tej piękniejszej połówki) FFI 1.8 TDCi
Jest FFII FL 2.0 TDCi - 161KM/417Nm po ulepszeniu
amoeba jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 20-03-12, 22:46   #152
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

tak tylko ze poki co rozwineli sie w strone komfortu a nie silnika ...żadne pocieszenie a funkcje komfortu da sie zmieniac czasami bez niczego za pomocą wykonywania nietypowych czynnosci w samochodzie
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 09:25   #153
Pretorian
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Kraków
Ford Focus II
HB 5D
1.6 DuraTorq TDCi 109KM manual
2005
KR Kraków
Postów: 236
Domyślnie

Cytat:
Napisał mjprzem Zobacz post
tak tylko ze poki co rozwineli sie w strone komfortu a nie silnika ...żadne pocieszenie a funkcje komfortu da sie zmieniac czasami bez niczego za pomocą wykonywania nietypowych czynnosci w samochodzie
a to ciekawe, to może kolega coś napisze więcej na temat zmiany funkcji komfortu nietypowymi czynnościami w focusie mk2 ?? bo wg. moich informacji nie da się zmienić nic oprócz kilku przypadków aktywowania auto ryglowania po ruszeniu i strefowości zamka centralnego.
Pretorian jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 10:25   #154
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

akurat o tym za wiele nie napisze... bo nawet w swoim mam jakies a mnie to w ogóle nie interesuje i sie tym mi nawet zajmowac niechce. ale na forum ludzie takie informacje pisza jak aktywowac lub dezaktywować jakies funkcje w samochodzie.
Ale są osoby które tym sie bawią na forach wiec takie pytania lepiej do nich kierowc jesli interesuje nas cos konkretnego.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 10:31   #155
amoeba
Turysta
 
Zarejestrowany: Nov 2007
Skąd: Małopolska
Ford Focus II FL
kombi
2.0 DuraTorq 136KM manual
2008
Postów: 127
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pretorian Zobacz post
wg. moich informacji nie da się zmienić nic oprócz kilku przypadków aktywowania auto ryglowania po ruszeniu
W FFI to i owszem, ale w FFII to nawet tego nie da się (chyba) zmienić jakimś "mykiem".
Przynajmniej ja nie znalazłem żadnego sposobu na aktywację tej opcji.
Jeśli jest taki "myk" to proszę opisz. Niejeden już się na forum pytał o to (dot. FFII).
__________________
Było (teraz jest tej piękniejszej połówki) FFI 1.8 TDCi
Jest FFII FL 2.0 TDCi - 161KM/417Nm po ulepszeniu
amoeba jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 10:48   #156
Pretorian
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Kraków
Ford Focus II
HB 5D
1.6 DuraTorq TDCi 109KM manual
2005
KR Kraków
Postów: 236
Domyślnie

w kliku wątkach o auto ryglowaniu nie pamiętam już gdzie czy na FCP czy FKP, 2 czy 3 osobom udało się uruchomić procedurę (krecenie kluczykiem i zamykanie dyndzlem przy klamce) w FF2 / cmax. Z tego co wyczytałem opcja od któregoś roku jest zablokowana w IDS'ie, więc można aktywować ją którymś z programów. Czemu kilku osobom się udało to zrobić manualnie nie wiem, nikt chyba tego nie rozgryzł, ale dzięki uprzejmości kolegów z Rosji i koledze MAYAK, możemy zrobić naprawdę mnóstwo rzeczy samemu bez proszenia się i jeżdzenia na drugi koniec polski aby coś aktywować czy zmodyfikować
Pretorian jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 11:21   #157
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

a jakież to mnóstwo rzeczy można samemu poustawiać w FF1?
brzęczyk niezapiętych pasów i auto ryglowanie c. zamka - coś jeszcze?
w ff2 można 'mykiem' (ale jasno opisanym w instrukcji) ustawić strefowość c. zamka czyli w obu generacjach foki jest mało, ale dla zwykłego zjadacza chleba wystarczająco

natomiast dla chętnych pasjonatów (tak jak my ) na szczęście są te dwa rosyjskie programiki, które fajnie działają przez elma, sporo potrafią (wczoraj pojawiła się nowa wersja ELMconfig ale zmiany są niewielkie) i rozwijają się dalej (jeśli zrobią kalibrowanie czujników ESP oraz obsługę protokołu komunikacji dla FF3 i mondeo4/smax to będzie fantastycznie)



nie spodziewałbym się kwestii egra, ponieważ u nich jest bardzo mało dieseli, a te co są to 1.8tdci
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 11:46   #158
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

w ff2 jak masz tdci to mozesz zresetowac za pomoca kluczyka i zaplonu procedure doleawnia plynu do dpf..tylko opis tego jest dosc długi .
wiec nie piszcie ze sie nieda nic zrobic potrzeba tylko wiedziec jak. A przecierz to jest typowo serwisowa procedura. Tak samo wlasnie z klamkami zaplonem drzwiami i pasami-robi sie cuda tylko potrzeba wiedziec jak.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-12, 12:03   #159
Pretorian
Turysta
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Kraków
Ford Focus II
HB 5D
1.6 DuraTorq TDCi 109KM manual
2005
KR Kraków
Postów: 236
Domyślnie

procedura związana z dpf ni jak ma się do aktywacji funkcji komfortu, tak samo jak test zegarów czy klimatronika, nie o tym mowa...
Pretorian jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-03-12, 10:19   #160
szklasty
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.6 DuraTorq 109KM manual
2009
Postów: 8
Domyślnie

Cytat:
Napisał mjprzem Zobacz post
w ff2 jak masz tdci to mozesz zresetowac za pomoca kluczyka i zaplonu procedure doleawnia plynu do dpf..tylko opis tego jest dosc długi .
wiec nie piszcie ze sie nieda nic zrobic potrzeba tylko wiedziec jak. A przecierz to jest typowo serwisowa procedura. Tak samo wlasnie z klamkami zaplonem drzwiami i pasami-robi sie cuda tylko potrzeba wiedziec jak.
a czy moglbys opisac te procedury ew. poratowac linkiem?no i najwazniejsze czy ten program i funkcje dzialaja z c maxem po FL?
szklasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-03-12, 20:18   #161
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

niewiem czy to zadziala w cmaxie..chyba raczej tez ale niewiem

wysylalem opis procedury po polsku do kolegi
JaroMi

ale niestety nie zapisalo mi sie w skrzynce a teraz niechce mi sie szukac dokladnie .

ale...
http://www.ford-focus.cz/forum/downl...aa10&mode=view
i angielsku:
http://www.fordownersclub.com/forums...hp/t22847.html
http://www.talkford.com/topic/150061...dditive-eolys/

wyslij wiadomosc do kolegi
JaroMi
i daj znac czy działa
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 31-03-12, 21:28   #162
ppawel
Sympatyk
Zlotowicz
Grupa: Pomorskie
 
Avatar ppawel
 
Paweł
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Gdańsk
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136 KM manual
2005
GD Gdańsk
Postów: 486
Garaż
Domyślnie

ELMconfig zostal wydany po angielsku

http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
ppawel jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-04-12, 17:14   #163
szklasty
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.6 DuraTorq 109KM manual
2009
Postów: 8
Domyślnie

wyslalem dzieki
szklasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-12, 19:25   #164
szklasty
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.6 DuraTorq 109KM manual
2009
Postów: 8
Domyślnie

dostalem procedure-na razie nie sprawdze czy dziala bo nie ma takiej potrzeby-a masz moze rozpisane myki z zamykaniem drzwi lub pasami?
szklasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-12, 20:59   #165
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

jest gdzies lista aut ktore elmconfig obsluguje?
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 02-04-12, 21:04   #166
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał MisiekT Zobacz post
jest gdzies lista aut ktore elmconfig obsluguje?
focus 2, c-max (ten poprzedni, oparty na ff2) i kuga
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-04-12, 12:39   #167
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

Cytat:
Napisał szklasty Zobacz post
dostalem procedure-na razie nie sprawdze czy dziala bo nie ma takiej potrzeby-a masz moze rozpisane myki z zamykaniem drzwi lub pasami?
bylo gdzies na fordclubpolska jak pamietam..ale gdzie to niepowiem.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 03-04-12, 17:39   #168
szklasty
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.6 DuraTorq 109KM manual
2009
Postów: 8
Domyślnie

tam gdzies widzialem do mondeo ale podobno nie pasuja do c maxa
szklasty jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-04-12, 14:22   #169
decybelq
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: kraków
Ford Focus III
HB 5D
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
kwiecień
2011
KR Kraków
Postów: 22
Garaż
Domyślnie

Sprawiłem sobie moduł ELM327 i zacząłem go testować w Hyperterminal’u przy włączonym silniku focusa II FL z 2008 i oto listing:

>ati
ELM327 v1.4
>atz
ELM327 v1.4
>atsp1
OK
>atdp
SAE J1850 PWM
>0100
NO DATA
>atsp2
OK
>atdp
SAE J1850 VPW
>0100
NO DATA
>atsp0
OK
>atdp
AUTO
>0100
SEARCHING...
41 00 BE 3E B8 11
>13
7F 13 11
>atsp3
OK
>atdp
ISO 9141-2
>0100
BUS INIT: ...ERROR
>atsp4
OK
>atdp
ISO 14230-4 (KWP 5BAUD)
>0100
BUS INIT: ...ERROR
>atsp5
OK
>atdp
ISO 14230-4 (KWP FAST)
0100
BUS INIT: ERROR
>atsp6
OK
>atdp
ISO 15765-4 (CAN 11/500)
>0100
41 00 BE 3E B8 11
>13
7F 13 11
>14
7F 14 12
>atsp7
OK
>atdp
ISO 15765-4 (CAN 29/500)
>0100
NO DATA
>atsp8
OK
>atdp
ISO 15765-4 (CAN 11/250)
>0100
CAN ERROR
>atsp9
OK
>atdp
ISO 15765-4 (CAN 29/250)
>0100
CAN ERROR
>atsp10
>atrv
13.7V
>0100
41 00 BE 3E B8 11

Sprzedawca na allegro twierdzi: ELM 327 1.4b v. 3.1 USB NAJNOWSZA WERSJA 2012
Czy to jest wersja 1.4b?
bo na listingu nie widniej litera „b” przy wersji modułu a na płytce drukowanej jest oznaczenie v3.0 po rozebraniu modułu.
Moduł jest ok czy należy go przerobić i co to za błędy co wyskoczyły
__________________
Początek
decybelq jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-04-12, 14:37   #170
zenekq
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Ford Focus II FL
HB 3D
1.8 Duratec 125KM manual
2008
Postów: 2
Domyślnie

Czy da się wyżej wymieniony interfejs przerobić pod rosyjskie programy.
zenekq jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 17-04-12, 14:46   #171
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

decybelq i zenec
fabrycznie, bez żadnego przerabiania (a właściwie, to dorabiania dodatkowego przełącznika), ELM 327 działa na HS-CAN (high speed CAN), więc można się nim połączyć np. z modułem zegarów (HEC)

oraz innymi innymi wymienionymi na powyżej fotce w kolumnie pod 'hs-can'
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)

Ostatnio edytowane przez mayak ; 17-04-12 o 14:50
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 28-04-12, 00:38   #172
decybelq
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: kraków
Ford Focus III
HB 5D
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
kwiecień
2011
KR Kraków
Postów: 22
Garaż
Domyślnie

Skrócony przewodnik konfiguracji
samochodu Ford: Kuga, Focus II, C-max, Mondeo III
za pomocą modułu ELM327 i programu ELM-FF2 /ELMconfig


1. Kupujemy moduł ELM327 na allegro. Najlepiej wersje: 1.4b, płytka drukowana wersja 3.1 . Wtedy będzie można diagnozować inne samochody i starsze modele forda.
Sprzedawcy twierdzą ze posiadają taka wersje dlatego należy się upewnić przed jej zakupem. Ja posiadam wersje ELM327 1.4 ver.3.0 i wszystko działa.

2. Instalujemy sterowniki dostarczone do interfejsu lub ściągamy z Internetu.
W menedżerze urządzeń ustawiamy nr portu: pomiędzy :1-4, bity danych:0, parzystość: brak, bity stopu:1, sterowanie przepływem: brak, odbiór bitów: 512, transmisja bitów:512, opóźnienie:1.

3. Przerabiamy interfejs ELM do komunikacji w MID speed:
a. Kupujemy przełącznik 2 pozycyjny 2 obwodowy.
b. Odklejamy naklejkę, odkręcamy śruby, rozbieramy obudowę
c. Przerabiamy połączenia zgodnie z schematem (zamieszczonym wcześniej na forum)
lutując przewody odpowiednio do przełącznika płytki drukowanej i gniazda OBD.
d. Wycinamy otwór pod przełącznik, składamy, skręcamy, naklejamy z powrotem naklejkę.

4. Ściągam programy:
a. Hyperterminal, Putty lub inny program do połączeń terminalowych
b. ELM-FF2

i. Wersja rosyjska: http://forffclub.narod.ru/elm/elm-ff2/
ii. Wersja polska : patrz koniec artykułu

c. ELMconfig
i. Wersja angielska: http://civil.iffc.ru/ELMConfig/ELMConfig.zip
ii. Wersja polska: patrz koniec artykułu


5. Podpinamy ELM do auta przekręcamy stacyjkę.

6. Uruchamiam Hyperterminal
a. wybieram nowe połączenie,
b. podaję dowolną nazwę.
c. Wybieram port komunikacyjny
d. Ustawiam predkoSC:38400,bit danych:8, parzystość: brak, bit stopu: 1,sterowanie przepływem: brak
e. W ustawieniach (propertis -> setings -> ASCII setup -> zaznacz Append line feeds…)
f. Program gotowy do pracy.

7. Wysłać po kolei następujące komendy w hyperterminalu:
atpp2asv38
atpp2aon
atpp2csv81
atpp2con
atpp2dsv04
atpp2don
każdą ELM powinien potwierdzić komunikatem "OK". Zamykamy program. Wystarczy to zrobić 1 raz interfejs będzie pamiętał.

8. Zmieniamy ustawienia strony kodowej systemu windows w panelu sterowania -> region i język:
a. Zmieniamy format na rosyjski – 1 zakłdka
b. W zakładce administracyjne->zmień ust. regional. Systemu ustawiamy rosyjski – ostatnia zakładka
c. Restart systemu

9. Uruchamiam program ELM-FF2 lub ELMconfig
a. Zapisuje na dysku aktualne ustawienia auta
b. Odczytuje ustawienia modułu
c. Zmieniam wybrane opcje
d. Zapisuje do elektroniki samochodowej
e. Sprawdzam czy działa

10. Wyłączam program rozłączam interfejs



POLSKA WERSJA PROGRAMU ELM-FF2


Istniała tylko rosyjska wersja programu. Sprawiała ona problemy bo trzeba było zmieniać ustawienia systemowe, Odczytywać dziwaczne znaki – cyrylice zastanawiać się co one oznaczają itp. Postanowiłem spolszczyć rosyjską wersję udało mi się w 90%.
Spolszczeniu uległa najnowsza wersja(0.9.4.13) programu. Podmieniłem 90% tekstu rosyjskiego na polski, nie ingerując w pozostały kod źródłowy programu.
Program wygląda, dział identycznie jak wersja rosyjska. Program był testowany w moim samochodzie i działa bez jakichkolwiek problemów.
Przerabianie programu polegało na tłumaczeniu poszczególnych opisów za pomocą translatora i mojej wiedzy z rosyjskiego, weryfikacja z dyskusjami na polskich, rosyjskich i angielskich forach oraz testach w moim samochodzie.
Pozostałe 10% nie przetłumaczonego tekstu związane jest z tym ze nie potrafiłem odnaleźć go w kodzie programu. Przetłumaczyłem tyle ile umiałem.
Jeśli ktoś wie jak wydobyć pozostałe opisy z programu i wie jak je podmienić ; niech dokończy spolszczenie programu. Ewentualnie niech przekaże mi opis w prywatnej wiadomości jak to zrobić to dokończę sam.
Albo niech załatwi kod źródłowy od właściciel programu (jest on pisany w delphi).
Do poprawnej pracy nie jest konieczne zmienianie ustawień systemowych z polskich na rosyjskie.
Po prostu 10% nie przetłumaczonego tekstu będzie miała pytajniki. Jeśli komuś to przeszkadza niech zmieni ustawienia systemowe i pojawi się tam normalny rosyjski opis.
Opisy poszczególnych funkcji w programie są pisane skrótami związane jest to z ograniczeniami które występują w programie co do długości opisów wprowadzone przez twórcę.
Przerobienie programu zajęło mi ponad 30 godzin zegarowych. Jeśli pojawi się nowsza wersja programu trzeba będzie ją spolszczać od początku. Będzie to prostsze bo nie trzeba będzie startować z tłumaczeniem tekstu bo on już jest gotowy.

Dołożyłem wszelkich starań aby napisać artykuł i przetłumaczyć program, jeśli znajdą się jakieś błędy ortograficzne gramatyczne musicie mi wybaczyć.
Programie nie udało się zamieścić polskich znaków. Zamieściłem go na pierwszym lepszym serwerze hostingowym.


Zapraszam do oceny i komentarzy


POLSKA WERSJA PROGRAMU ELMconfig


Na obecną chwilę nie udało mi się rozkodować programu, i dojść to tekstu w nim zawartego. Jeśli ktoś wie jak to zrobić ; niech spolonizuje program lub napisze jak to zrobić. Może ktoś załatwi kod programu.
__________________
Początek
decybelq jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 29-04-12, 21:17   #173
Yerzo
Żyrandol
Zlotowicz
Grupa: Warszawa
 
Artur
Zarejestrowany: Aug 2006
Skąd: Sokołów Podlaski
Ford Focus II
HB 3D
listopad
2006
Postów: 8 706
Garaż
Domyślnie

Dobry opis + spolszczenie
__________________

Tiguan R-line - Ateca FR
Yerzo jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 29-04-12, 21:58   #174
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

mnóstwo roboty zrobione, ale akurat drugi program (ELMConfig) potrafi więcej

na szczęście ELMConfig ma teraz wersję angielską i ELMConfig ma klawisz do wysłanie sekwencji aktywującej mid speed can, więc nie trzeba bawić się putty/hyper terminal
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-05-12, 08:52   #175
Jerry007
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Jul 2011
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 5
Garaż
Domyślnie

Ma ktoś moze ELMconfig wersje angielska? z tej ruskiej strony nie można ściągnąć
Jerry007 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 11-05-12, 14:58   #176
decybelq
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: kraków
Ford Focus III
HB 5D
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
kwiecień
2011
KR Kraków
Postów: 22
Garaż
Domyślnie

Witajcie, znowu niespodzianka :P

Tak jak wspomniałem wcześniej, istniała tylko rosyjska wersja programu ELM-FF2.
Więc przetłumaczyłem go na język polski – spolszczyłem.
Opis i link do programu podałem wcześniej.

Jednocześnie dokonałem tłumaczenia na język angielski tego programu, tak aby program był bardziej uniwersalny i mógł każdy z niego skorzystać (są trzy wersje programu: polska, angielska, rosyjska).

Linku co prawda tu nie zamieszczałem, bo nie sądziłem ze kogoś zainteresuje angielska wersja jak jest polska. Link natomiast zamieściłem na angielskim forum forda. Podam go niżej jakby ktoś był zainteresowany tą wersją.

Angielska wersja programu ELM-FF2:
http://www66.zippyshare.com/v/14265734/file.html



Wspomniałem też wcześniej, ze do kodu program ELMConfig nie potrafię się dobrać.
Nic w tej kwestii się nie zmieniło, nadal nie umiem rozkodować programu aby go spolszczyć.

Ostatnia wersja programu ELMConfig oprócz języka rosyjskiego posiada też angielski.
Może niektórym to wystarcza ale nie mi .

Postanowiłem spolszczyć program dość specyficzny sposób.
Zrobiłem zdjęcia każdego okna programu ELMConfig i za pomocą programu graficznego będącego w każdym komputerze podmieniłem tekst .
Używałem do obróbki PAINTA z Windows 7 (ten paint jest lepszy niż wcześniejsze wersje) mogłem używać bardziej zawansowanych programów typu Corel, Photoshop itp. bo je znam w obsłudze, ale paint najlepiej się sprawdził.
W ten sposób powstała papierowa wersja programu –instrukcja.

Trzeba używać angielskiej wersji programu oraz zdjęć z polskimi napisami. Ułatwi to niektórym obsługę programu. Zamiast zastanawiać się co oznacza angielski skrót mamy teraz odpowiedz po polsku.

Zajęło mi to ok 25 godzin zegarowych. Ponieważ najpierw tłumaczyłem każde zdanie z rosyjskiego na polski a potem z angielskiego na polski. Analizowałem tłumaczenia z Internetem , z forami, z drugim programem itp. (podobnie jak przy tłumaczeniu wcześniejszego programu).
Były różnice w tłumaczeniach: po rosyjsku dana opcja oznaczała coś innego niż po angielsku
Po prostu ktoś źle przetłumaczył na angielski z rosyjskiego – pewnie autor.
A na końcu trzeba było to wszystko wstawić do zdjęcia.
Niektóre opisy są pisane skrótami po prostu brak miejsca.

Dołożyłem wszelkich starań aby napisać artykuł i przetłumaczyć program, jeśli znajdą się jakieś błędy ortograficzne gramatyczne musicie mi wybaczyć. Chodzi o sens techniczny a nie literacki.
Zamieściłem go na pierwszym lepszym serwerze hostingowym.

Polska wersja (instrukcja) programu ELMConfig:

http://hostuje.net/file.php?id=d558f...23eb7f2de2d388


Zapraszam do oceny i komentarzy ewentualnych poprawek.
__________________
Początek
decybelq jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 13-05-12, 22:02   #177
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

niechce mi sie sprawdzac i komentowac ..ale koledze naleza sie duze pochwaly-nawet za sam opis
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 15-05-12, 16:55   #178
decybelq
Turysta
Grupa: Małopolska
 
Zarejestrowany: Jun 2010
Skąd: kraków
Ford Focus III
HB 5D
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
kwiecień
2011
KR Kraków
Postów: 22
Garaż
Domyślnie

Powstaje kolejny program współpracujący z interfejsem ELM327:
ELM OBDII Interface For Focus 2, CMAX & Kuga

Umożliwiający zmianę niektórych ustawień podobnie jak z ELM-FF2 czy ELMConfig.



Autor: Psyence's ; planuje za niedługo wydanie programu.
można mu składać propozycje co chcielibyście mieć w programie na angielskim forum forda.
__________________
Początek
decybelq jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 15-05-12, 21:25   #179
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

fajnie!!

zabrakło tylko linka, więc dorzucę: http://www.fordownersclub.com/forums..._1#entry180364
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 04-06-12, 11:47   #180
mayak
Byznesmen
Grupa: Warszawa
 
Avatar mayak
 
Marcin
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Inny
HB 5D
2.0 DuraTorq 163 KM DPF manual
marzec
2013
Postów: 2 064
Garaż
Domyślnie

jest nowy program pod ELM'a, tym razem angielski i w wersji testowej, więc możliwości jeszcze ograniczone:
http://www.fordownersclub.com/forums.../page__st__375
__________________
Pozdrawiam, Mayak S-Max 2.0d '07 adres: mayyak m@łpka gmail.com
Navi w Sync2 1.6tdci95->115 # 2.0 tdci140->163 _ 1.5/1.6eb 150->182 _ diagnostyka _ TEMPOMAT _ konfiguracja (wszystkie modele Ford)
mayak jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
Interfejs diagnostyczny gborek Elektryka, audio i alarmy 1 29-04-15 23:05
[MK2] Interfejs diagnostyczny vgate fikogo Elektryka, audio i alarmy 0 18-03-14 15:27
[MK1] 1.4 - interfejs diagnostyczny acidbrain Elektryka, audio i alarmy 4 11-03-13 14:57
Interfejs diagnostyczny bluetooth mash86 Elektryka, audio i alarmy 2 21-02-13 11:53
[MK1] Jaki kupić interfejs diagnostyczny do Forda Focusa 1.8 16V? mllooddy Silnik i skrzynia 14 10-01-10 11:00

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u