Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > FAQ > Inne

Komunikaty

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 12-09-06, 10:22   #1
AsMfc
Klepacz
 
Avatar AsMfc
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: /dev/null
Postów: 2 034
Domyślnie Wymiana bębnów, łożysk i szczęk

Witam,
Dzisiaj wymienimy bębny, szczeki i lozysko

Potrzebujemy:
klucz 30-stka do sruby osi
klucz 19-stka do kola
przecinak waski maly do zdejmowania pokrywy zasowbnika smaru lozyska tylnego

Komplet jak na zdjeciu:

lozysko
pierscien zabezpieczajacy (nie musi byc nowy on sie nie psuje,ale ja juz kupilem bo byl pod reka w sklepie)
porywka tego zasobnika calego
szczeki
beben

No to zaczynamy :
Zdejmujemy pokrywe zasobnika jak na zdjeciu (innym sposobem chyba sie nie da ):


Po zdjeciu bebna widzimy duza nakretke, ktora zaraz odkrecimy kluczem 30-skta.


Na poczatku poki mamy autko nie podniesione na lewarku poluzniamy wszystkie nakretki by bylo pozniej lzej je odkrecic. Poluzniamy nakretki kola 19-stka, ale nie odkrecamy powiem pozniej dlaczego... poluzniamy duza nakretke od osi 30-stka.
Teraz mozemy podniesc foczke tak by kolo moglo sie swobodnie obracac.

Zabezpieczajcie tylko jakimis klockami z drewna foczke - nie zostawiajcie jej na samym lewarku. Kiedys renowka mi spadla jak byla tylko w taki sposob podniesiona, a ja wymienialem przednie lozysko

No to teraz odkrecamy glowna nakretke od osi. Jak juz ja odkrecimy lapiemy za kolo i kombinujemy tak by zdjac kolo razem z bebnem - jest tak latwiej i to podpowiedzial mi marekj i za to mu wielkie dzieki .
Po zdjeciu wyglada to tak:

Widac na zdjeciu uszkodzone lozysko - samo wypadlo,a raczej jego wnetrznosci

Przygladamy sie naszym szczekom:

Zaczniemy od sciagania szczotek latwym sposobem by nie bawic sie w zdejmowanie sprezyn
bierzemy cos plaskiego i odpinamy takie dwa zatrzaski trzymajace szczeki. Teraz przecinakiem, srubokretem etc. na dole przeciwwaga zdejmujemy szczeke np. prawa i pozniej bez zadnego problemu szczeke lewa.
dpinamy linke od hamulca recznego


i gotowe mamy zestaw szczek w reku


Zdejmujemy dolna sprezyne ze szczek i lamiemy szczeki tak jak na zdjeciu aby mozna bylo zdjac kolejna dluga sprezynke


Po zdjeciu dlugiej sprezynki czas na zielona trzymajaca samoregulator. Zdejmujemy ja wybijajac jej koniec czyms plaskim


Teraz musimy bo pozniej bedzie ciezko regulujemy samoregulator - zsuwamy go prawie do min. bedzie latwiej wtedy zalozyc beben


Skladmy razem nasze szczeki z samoregulatorem i przygotowywujemy sie do montazu na oczyszczone cylinderki i oslone hamulca (nie wiem jak nazwac ta tylna czesc na ktorej jest zamocowany cylinderek )


No i zakladamy tak jak zdejmowalismy ... najpierw linka hamulca recznego, pozniej zakladamy lewa szczeke dol i gorna czesc szczeki na beben dalej zakladamy gorna czesc prawej szczeki na beben i dolna za pomoca przeciwwagi zakladamy na ta jej podpurke i nie musimy sie bawic wtedy z sprezynami.


Teraz przychodzi kolej na wlozenie lozyska w beben ze wzgledu, ze nie mam prasy do tego to uzyje inych dostepnych rzeczy
Przeicieramy papierem sciernym wnetrze komory gdzie bedzie siedzialo lozysko, czyscimy i smarujemy tawotem bedzie nam lzej wchodzilo
Kladziemy lozysko na beben, a na lozysko nakretke, ktora zdjelismy odkrecajac beben od osi, a na nia klucz nasadowy 30-stke.




No i zaczynamy rownomiernie bic w ten klucz mlotkiem
Lozysko powinno wytrzymac - jak by ne wytrzymalo, a malo to prawdodpobone by cos mu sie stalo to mozemy darowac sobie z ta firma, ktora produkuje te lozyska

Po wbiciu juz lozyska zakladamy pierscien zabezpieczajacy lozysko:


Zdejmujemy tarcze od czujnika ABS'u ze starego bebna, czyscimy i zakladamy na nowy beben


Teraz gotowi jestesmy na montaz naszego nowego bebna razem z nowym lozyskiem na os.
Jak dobrze szczeki sciagnelismy i samoregulator popuscilismy to smialo bez problemu beben wchodzi na os ....
Dokrecamy nasza srubka beben do osi i gotowe


Zakladamy felge (bede musial ja jeszcze oczysci) dokrecamy ja w miare mocno i opuszczamy foczke lekko tak by kolo stykalo sie z podloga/ziemia etc. i nie krecilo sie. Dokrecamy juz mocno kolo i spuszczamy foke calkiem na ziemie.


Zdjecie przed:



Zdecie po


Czas pracy: 3h w tym 2 razy w sklepie po zaopatrzenie
Satysfakcja: Ogromna

Podziekowania dla marekj za podpowiedzi i czas
Pozdrawiam
__________________
Nr X Members Club SS-Czarnuch PePe'ta
FF I 1.6->AR 156 2.0->AR 159 2.0 JTDM+Nissan Patrol GR 3.0
AsMfc jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[FFI] Z bębnów na tarcze tył Jacek145_JJ Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 2 13-03-09 16:45
Prośba o wyjaśnienie przy wymianie szczęk hamulowych habit_m Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 2 17-11-08 00:30
wymiana szczęk piotr_as Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 2 29-10-08 14:53
[FFI] Piszczenie bębnów. ptasiekk Opony, felgi, hamulce i zawieszenie 7 17-09-08 15:00

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u