Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 30-06-11, 10:37   #1
focusst
Turysta
 
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Radom
Ford Focus I FL
HB 5D
1.8 TDDi 75KM manual
grudzień
2001
WR Radom
Postów: 51
Question 1.8 TDDI Czujniki temperatury powietrza, przyczyną kopcenia na czarno?

Witam Panowie!

W mojej Foce 1.8 TDDI rura która idzie od intercoolera (ta po prawej stronie na zdjęciu):



jest cała mokra od oleju. Czy to ona może być przyczyną, że samochód przy jeździe powyżej 2200obr/min zaczyna dosyć mocno dymić na czarno? Oraz wysokiego spalania ok 10litrów/100km?

Jak jeżdżę bardzo spokojnie i delikatnie, zmieniając biegi przy 2200obr/min spalanie w mieście jest ok 5,5-6,5 litra i kopcenia nie widać, natomiast jak tylko mu zaczynam deptać, robi się czarno za mną i dosłownie w oczach widać jak po 5 min takiej jazdy wskaźnik paliwa opada.

Przedwczoraj, wyczyściłem rurę do sucha. Do dziś przejechałem ok 100km, i rura jest cała w oleju, nawet mata wygłuszająca pod maską, jest mokra od oleju dokładnie w tym miejscu gdzie jest ta rurka.

Rurkę wymienię dziś/jutro jak uda mi się gdzieś ją dostać w Radomiu w rozsądnych pieniądzach. A jak nie to zamówię na allegro, z przesyłką kosztuje 80zł. Swoją drogą to trochę dużo za taką krótką rureczkę.

Mam nadzieje, że to ta rurka jest przyczyną czarnego dymu i wysokiego spalania. Przedwczoraj zaślepiłem zawór EGR, samochód w dolnej części obrotów jest bardziej elastyczny, ale żadnej różnicy w spalaniu i kopceniu nie zauważyłem.

Jeszcze jedno. Jak silnik jest zimny (czyli po odpaleniu rano) to tak nie kopci bardzo, albo kopci, ale bardzo mało, czyli w normie, ale to dopiero dziś zauważyłem, bo w sumie jeszcze nigdy nie cisnąłem go powyżej 2200 obrotów jak silnik był zimny.

A więc podsumowując:
1. Jak duże są szanse, że to właśnie nieszczelność tej rurki jest przyczyną kopcenia i dużego spalania na wyższych obrotach?
2. Czy 2 tygodniowa jazda z tym mocnym kopceniem, mogła zapchać katalizator? (wiem, wiem to pytanie trochę brzmi jakbym szukał tylko powodu do wycięcia kata)
3. Czy oprócz wymiany tej rurki należałoby jeszcze coś wyczyścić?

i pytanie 4 które powinienem zadać w sumie dopiero jutro po wymianie tej rurki i sprawdzeniu jaki będzie rezultat:

4. Co jeszcze (wykluczając nieszczelną rurkę i zawór EGR) może być przyczyną tego spalania i czarnego kopcenia?

Ostatnio edytowane przez focusst ; 08-07-11 o 14:22 Powód: Tytuł poprzedniego tematu był mylną diagnozą :-)
focusst jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
 


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK1] Wymiana rury wlewu paliwa rafal.d Inne techniczne 9 16-09-19 12:16
[MK1] 1.8 TDDI Spocony wąż od intercoolera bukolek Silnik i skrzynia 34 17-02-11 09:06
Rura intercoolera (1,6 TDCi) - jaka średnica? DoktorB Silnik i skrzynia 1 06-07-09 08:20
Powody wysokiego spalania... ademar Silnik i skrzynia 15 31-01-08 22:12

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u