WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30-06-11, 10:37 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jun 2005
Skąd: Radom
Ford Focus I FL
HB 5D
1.8 TDDi 75KM manual
grudzień
2001
WR Radom
Postów: 51
|
1.8 TDDI Czujniki temperatury powietrza, przyczyną kopcenia na czarno?
Witam Panowie!
W mojej Foce 1.8 TDDI rura która idzie od intercoolera (ta po prawej stronie na zdjęciu): jest cała mokra od oleju. Czy to ona może być przyczyną, że samochód przy jeździe powyżej 2200obr/min zaczyna dosyć mocno dymić na czarno? Oraz wysokiego spalania ok 10litrów/100km? Jak jeżdżę bardzo spokojnie i delikatnie, zmieniając biegi przy 2200obr/min spalanie w mieście jest ok 5,5-6,5 litra i kopcenia nie widać, natomiast jak tylko mu zaczynam deptać, robi się czarno za mną i dosłownie w oczach widać jak po 5 min takiej jazdy wskaźnik paliwa opada. Przedwczoraj, wyczyściłem rurę do sucha. Do dziś przejechałem ok 100km, i rura jest cała w oleju, nawet mata wygłuszająca pod maską, jest mokra od oleju dokładnie w tym miejscu gdzie jest ta rurka. Rurkę wymienię dziś/jutro jak uda mi się gdzieś ją dostać w Radomiu w rozsądnych pieniądzach. A jak nie to zamówię na allegro, z przesyłką kosztuje 80zł. Swoją drogą to trochę dużo za taką krótką rureczkę. Mam nadzieje, że to ta rurka jest przyczyną czarnego dymu i wysokiego spalania. Przedwczoraj zaślepiłem zawór EGR, samochód w dolnej części obrotów jest bardziej elastyczny, ale żadnej różnicy w spalaniu i kopceniu nie zauważyłem. Jeszcze jedno. Jak silnik jest zimny (czyli po odpaleniu rano) to tak nie kopci bardzo, albo kopci, ale bardzo mało, czyli w normie, ale to dopiero dziś zauważyłem, bo w sumie jeszcze nigdy nie cisnąłem go powyżej 2200 obrotów jak silnik był zimny. A więc podsumowując: 1. Jak duże są szanse, że to właśnie nieszczelność tej rurki jest przyczyną kopcenia i dużego spalania na wyższych obrotach? 2. Czy 2 tygodniowa jazda z tym mocnym kopceniem, mogła zapchać katalizator? (wiem, wiem to pytanie trochę brzmi jakbym szukał tylko powodu do wycięcia kata) 3. Czy oprócz wymiany tej rurki należałoby jeszcze coś wyczyścić? i pytanie 4 które powinienem zadać w sumie dopiero jutro po wymianie tej rurki i sprawdzeniu jaki będzie rezultat: 4. Co jeszcze (wykluczając nieszczelną rurkę i zawór EGR) może być przyczyną tego spalania i czarnego kopcenia? Ostatnio edytowane przez focusst ; 08-07-11 o 14:22 Powód: Tytuł poprzedniego tematu był mylną diagnozą :-) |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[MK1] Wymiana rury wlewu paliwa | rafal.d | Inne techniczne | 9 | 16-09-19 12:16 |
[MK1] 1.8 TDDI Spocony wąż od intercoolera | bukolek | Silnik i skrzynia | 34 | 17-02-11 09:06 |
Rura intercoolera (1,6 TDCi) - jaka średnica? | DoktorB | Silnik i skrzynia | 1 | 06-07-09 08:20 |
Powody wysokiego spalania... | ademar | Silnik i skrzynia | 15 | 31-01-08 22:12 |
Kontakt - |