Forum Focus Klub Polska  
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 22-09-11, 09:33   #1
Akuku
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Ford Focus I FL
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 71
Domyślnie TDDi , turbina - regenerowana czy nowa ?

Witam mam pytanie do kolegów . mam uszkodzoną turbinę jeźdząę już tak 2 lata : i mam pytnko czy ją regenerowac czy kupić nową . dodam ż ejak dodam gazu to ona wyje piszczy tak jak metal o metal. teraz mam większy problem bo zaczyna mi kopcić z tyłu myslałem ze ot EGR więc go zaślepiłem, A jednak dalej kopci na Biało tak szaro .

co doradzacie nowa czy regenerowana ???
Akuku jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-11, 09:47   #2
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

moge Ci powiedziec tyle, ze poprzedni wlasciciel mojego TDDi regenerowal i od 80tys. smiga bez problemow...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-11, 15:38   #3
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

jesli regenerowana to ja dobrze wytestuj po zalozeniu bo jednym sie uda a innym nie... i gwarancja conajmniej roczna a w czasie tego roku niema jej co oszczedzac-jesli bedzie wada to niech wyjdzie na gwarancji.

MisiekT-80 tys na regenerowanej.. niezle zrobiona
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-11, 19:05   #4
MisiekT
Sympatyk
Grupa: Warszawa
 
Avatar MisiekT
 
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
Garaż
Domyślnie

zle czy niezle - turbo w TDDi to zaden cud techniki... ja wiem, ze jezdzi i tyle...
aaa, te 80tys. to jest na wirusie jak cos...
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM
MisiekT jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-11, 22:41   #5
cezarg1410
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: Grajewo
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
2012
BGR powiat grajewski (Grajewo)
Postów: 359
Garaż
Domyślnie

tddi to zwykla prosta suszara o stalej geometrii, więc jeśli znajdziesz zaklad który potrafi takie rzeczy robić to regeneruj i się nie zastanawiaj.
cezarg1410 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-11, 10:51   #6
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

zwykla szuszarka ale krecic sie potrafi tak samo jak ta suszarka z zmienna geometrią.

Roznica tylko taka ze brak zmiennej geometri ogranicza mozliwosci sprezarki na niskich obrotach -dlatego miedzy innymi tdci- ma lepsze zbieranie sie od dolu jak tddi.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-11, 21:17   #7
DariaL
Turysta
Grupa: Śląsk
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
2001
Postów: 3
Garaż
Talking

ile mniej więcej wychodzi taka regeneracja...

moja turbina nie tak piszczy jak świszczy -> jak Wam to opisać za każdym razem jak zbliżam się do momentu zmienienia biegów bądź jak zbliżam się do 2 tys obrotów zaczyna świszczeć...
myślałam, że mam fokę a mam świerszcza...

p.s. Jak jadę 120 to zaczyna -> jak wyżej to wyje
DariaL jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26-09-11, 23:14   #8
cezarg1410
Turysta
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: Grajewo
Ford Focus III
kombi
1.6 DuraTorq 115 KM DPF manual
2012
BGR powiat grajewski (Grajewo)
Postów: 359
Garaż
Domyślnie

Cytat:
Napisał mjprzem Zobacz post
zwykla szuszarka ale krecic sie potrafi tak samo jak ta suszarka z zmienna geometrią.

Roznica tylko taka ze brak zmiennej geometri ogranicza mozliwosci sprezarki na niskich obrotach -dlatego miedzy innymi tdci- ma lepsze zbieranie sie od dolu jak tddi.
różnica to jest taka że garett nie chce udostępniać części zamiennych do turbin ze zmienną geometrią i ich się teoretycznie nie regeneruje - w tddi tego problemu nie ma.
cezarg1410 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-11, 10:09   #9
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

a to faktycznie zupelnie inna sprawa o tym ne myslalem.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-11, 11:03   #10
GCSheko
Byznesmen
Grupa: Małopolska
 
Avatar GCSheko
 
Grzegorz
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Kraków
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
październik
2016
KR Kraków
Postów: 3 075
Domyślnie

...wyjące dźwięki to ocieranie wirnika o obudowę, może tak jeszcze pojeździć troszkę, ale często kończy się nagłą blokadą i urwaniem ośki, wtedy albo olej zassie do silnika..co jest o tyle groźne, że silnik może się rozbiegać...albo pójdzie w wydech i piękna zasłona dymna zakończy podróż
...osobiście za 300zł. kupiłem używkę i przy doładowaniu 50 do 100% ponad serię, zrobiłem na niej 3000km
...regeneracja uszczelnienia i łożyskowania to koszt ok. 600...700zł....jeśli wirnik do wymiany, ok. 1200zł.
__________________
Wypożycz Focus RS 3 za 450zł.
http://gcscars.pl/
https://www.facebook.com/GCSTuning
GCSheko jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 27-09-11, 11:10   #11
mjprzem
Sympatyk
 
Zarejestrowany: Jun 2009
Skąd: podkarpackie,mielec
Ford Focus I
sedan
1.8 TDDi 90KM manual
2000
Postów: 3 995
Domyślnie

Dlatego wlasnie niema co gazowac na uszkodzonej turbo.. zassanie zbyt duzej ilosci oleju przez silnik moze doprowadzic do jego powaznego nawet nieodwracalnego uszkodzenia. A jesli silnik zaczyna nam sam przyspieszac nalezy go niezwlocznie zdusic i niepozwolic mu sie rozpedzic-zgasic za wszelka cene.
Tak samo grozne jest uszkodzenie wtryskiwacza w silniku z common rail.
mjprzem jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
turbina

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[MK2] 1.6TDCI 90KM Turbina regenerowana drugi raz elsimon Silnik i skrzynia 19 21-10-12 10:38
[MK1] 1.8 TDDI W trakcie jazdy wyłącza się turbina ?? radpli Silnik i skrzynia 46 29-09-11 08:50
Turbina TDDI jacekn74 Silnik i skrzynia 3 14-03-09 13:05
Turbina FOKUS TDDI jacekn74 Silnik i skrzynia 2 06-04-08 15:52
Padła turbina w w TDDi ??? dario Silnik i skrzynia 11 07-07-06 11:39

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u