Forum Focus Klub Polska  
WWW Strona główna forum Rejestracja Garaż FAQ Społeczność FKP Galeria FKP Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj
Foczka miesiąca Foczka miesiąca
Wróć   Forum Focus Klub Polska > Techniczne > Silnik i skrzynia

Komunikaty

Silnik i skrzynia Wszystko o Foczych silnikach

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 30-06-09, 18:34   #1
grabber
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Brzeziny
Postów: 48
Domyślnie [FFII] Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że pomimo iż klimatyzacja nie była w ogóle użyta w trakcie jazdy to pomimo tego sprężarka klimatyzacji jest bardzo gorąca tak że nie da się jej dotknąć. Patrzyłem na sprężarke na włączonym silniku i kręci się tylko koło pasowe, po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
Więc nie wiem czy sprężarka powinna się tak grzać...
grabber jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-06-09, 18:34   #2
grabber
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Brzeziny
Postów: 48
Domyślnie [FFII] Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że pomimo iż klimatyzacja nie była w ogóle użyta w trakcie jazdy to pomimo tego sprężarka klimatyzacji jest bardzo gorąca tak że nie da się jej dotknąć. Patrzyłem na sprężarke na włączonym silniku i kręci się tylko koło pasowe, po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
Więc nie wiem czy sprężarka powinna się tak grzać...
grabber jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-06-09, 18:40   #3
Vadero
Turysta
 
Avatar Vadero
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Katowice
Inny
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
lipiec
2007
SPS powiat pszczyński (Pszczyna)
Postów: 396
Domyślnie Re: Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Cytat:
Napisał grabber
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że pomimo iż klimatyzacja nie była w ogóle użyta w trakcie jazdy to pomimo tego sprężarka klimatyzacji jest bardzo gorąca tak że nie da się jej dotknąć. Patrzyłem na sprężarke na włączonym silniku i kręci się tylko koło pasowe, po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
Więc nie wiem czy sprężarka powinna się tak grzać...
przeca to normalne

Przykręcona do silnika? Silnik jest z metalu? Sprężarka jest z metalu? Metal dobrze przewodzi ciepło?
__________________
Focus mkII '06 1.6
Vadero jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 30-06-09, 18:40   #4
Vadero
Turysta
 
Avatar Vadero
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Katowice
Inny
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
lipiec
2007
SPS powiat pszczyński (Pszczyna)
Postów: 396
Domyślnie Re: Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Cytat:
Napisał grabber
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy to normalne że pomimo iż klimatyzacja nie była w ogóle użyta w trakcie jazdy to pomimo tego sprężarka klimatyzacji jest bardzo gorąca tak że nie da się jej dotknąć. Patrzyłem na sprężarke na włączonym silniku i kręci się tylko koło pasowe, po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
Więc nie wiem czy sprężarka powinna się tak grzać...
przeca to normalne

Przykręcona do silnika? Silnik jest z metalu? Sprężarka jest z metalu? Metal dobrze przewodzi ciepło?
__________________
Focus mkII '06 1.6
Vadero jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-07-09, 13:28   #5
Artur83
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Mazowieckie
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2006
Postów: 643
Domyślnie Re: Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Cytat:
Napisał grabber
po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
To puk, to sprzęgło elektrokinetyczne sprężarki, dostaję prądu i się załącza A w odpowiedzi na twoje pytanie to oczywiście, że ma prawo być gorąca, pod maską (szczególnie latem) najdrobniejszy plastik może oparzyć Osobiście nie jestem Ci w stanie odpowiedzieć tylko na pytanie czy na jej temperaturę bardziej wpływa fakt, ze jest ona blisko silnika i ciepło promieniuje czy jest to efekt kręcącego się koła pasowego, co przez efekt tarcia powoduje jej nagrzewanie się, tak czy siak nie ma czym się martwić.
Artur83 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-07-09, 13:28   #6
Artur83
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Mazowieckie
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2006
Postów: 643
Domyślnie Re: Gorąca sprężarka klimatyzacji...

Cytat:
Napisał grabber
po włączeniu słychać takie takie jakby puknięcie młotkiem i zaczyna się kręcić cały wał sprężarki.
To puk, to sprzęgło elektrokinetyczne sprężarki, dostaję prądu i się załącza A w odpowiedzi na twoje pytanie to oczywiście, że ma prawo być gorąca, pod maską (szczególnie latem) najdrobniejszy plastik może oparzyć Osobiście nie jestem Ci w stanie odpowiedzieć tylko na pytanie czy na jej temperaturę bardziej wpływa fakt, ze jest ona blisko silnika i ciepło promieniuje czy jest to efekt kręcącego się koła pasowego, co przez efekt tarcia powoduje jej nagrzewanie się, tak czy siak nie ma czym się martwić.
Artur83 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-07-09, 23:08   #7
grabber
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Brzeziny
Postów: 48
Domyślnie

Martwić to się mam czym...bo wciąż walcze z samochodem... drugie ASO rozkłada ręce... Wszelkie pomiary, elektronika, rozrząd itp prawidłowe a jednak z samochodu uciekło blisko 20KM i jakies 40 momentu obrotowego. Samochód ogólnie jeździ tak jakby cały czas był czym obciążony (aktualnie jeździ jakby miał włączone z 2x klimatyzacje) a nie wspomne kiedy załącze na prawdę klimatyzację... a gdy włącze jeszcze do tego ogrzewanie szyby i światła to po lekkim przygazowaniu sprężarka klimatyzacji się na chwile wyłącza i potem znów włącza.
To co mnie najbardziej zastanawia to kwestia obrotow silnika (wskazówka wraca do swoich ~750 obrotów o wiele szybciej niz powinna) a jak włącze klime i inne obciążenia to juz zupełnie wskazówka leci szybko. Tak samo hamowanie silnikiem... hamuje o wiele bardziej niż powinien... dla tego szukam powodu który by mógł powodować hamowanie silnika lub jego nadmierne obciążenie... już nawet analizuje uszkodzoną cele w akumulatorze powodująca zwarcie i tym samym b.duży pobór prądu.
grabber jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 01-07-09, 23:08   #8
grabber
Turysta
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Brzeziny
Postów: 48
Domyślnie

Martwić to się mam czym...bo wciąż walcze z samochodem... drugie ASO rozkłada ręce... Wszelkie pomiary, elektronika, rozrząd itp prawidłowe a jednak z samochodu uciekło blisko 20KM i jakies 40 momentu obrotowego. Samochód ogólnie jeździ tak jakby cały czas był czym obciążony (aktualnie jeździ jakby miał włączone z 2x klimatyzacje) a nie wspomne kiedy załącze na prawdę klimatyzację... a gdy włącze jeszcze do tego ogrzewanie szyby i światła to po lekkim przygazowaniu sprężarka klimatyzacji się na chwile wyłącza i potem znów włącza.
To co mnie najbardziej zastanawia to kwestia obrotow silnika (wskazówka wraca do swoich ~750 obrotów o wiele szybciej niz powinna) a jak włącze klime i inne obciążenia to juz zupełnie wskazówka leci szybko. Tak samo hamowanie silnikiem... hamuje o wiele bardziej niż powinien... dla tego szukam powodu który by mógł powodować hamowanie silnika lub jego nadmierne obciążenie... już nawet analizuje uszkodzoną cele w akumulatorze powodująca zwarcie i tym samym b.duży pobór prądu.
grabber jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum

Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
[FFII] Demontaż pedału sprzęgła FFII zakładanie sprężynki SOKOTOM Inne techniczne 2 12-08-09 13:37
[FFII] Dziwne zachowanie automatycznej klimatyzacji jajko Inne techniczne 7 27-08-08 15:13
[FFI] klima - sprężarka??? ElVis Inne techniczne 2 25-06-08 23:18
[FFI] Sprężarka Klimatyzacji Problem. ptasiekk Inne techniczne 4 28-10-07 22:44
[FFII] wymiana filtra powietrza, klimatyzacji BiVi Inne techniczne 9 04-01-07 20:46

Kontakt -



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Garage vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Navbar with Avatar by Kolbi
1999-2005 © FKP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych, są chronione prawem i zastrzeżone przez ich właścicieli.
Komentarze, oceny a w szczególności posty na forum są własnością ich autorów.
FKP nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

stat4u