WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12-01-10, 18:01 | #1 |
Sympatyk
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Grupa Radom
Ford Focus II RS
HB 3D
2.5 DuratecRS 305KM manual
2010
Postów: 3 978
|
Montaż przepustnicy 2.0 w sliniku 1.6
Montaż przepustnicy 2.0 na silniku 1.6
to jest przepustniczka z 1.6-czujnik od położenia przepustnicy jest skierowany do góry ta natomiast jest od 2.0- czujnik jest do dołu i należy go odkręcić i odwrócić do góry bo inaczej nie da sie zamontować przepustnicy. klucz to torx nr T20 Po odkręceniu naszej z 1.6 klucz torx T25 dorabiamy 2 uszczelki 1-wsza która idzie na kolektor jest u mnie zrobiona z preszpanu 2-ga idzie na pierwszą - jest z blachy mosiężnej Wszystko to po to żeby zredukować przejście z przepustnicy 2.0 do kolektora od 1.6 Żeby zrobić te uszczelki należy najpierw zrobić szablon - odbicie z kolektora. Po jego wykonaniu należy przyłożyć do przepust 2.0 i wprowadzić poprawki - jeśli ktoś ma 2 lewe łapki to nawet niech nie zaczyna a to jest już zamontowana na silniku-to błyszczące złotawe to mosiądz Drugą sparwą przy montażu jest instalacja węża od filtra. Ja sobie poradziłem za pomocą opalarki i kapki płynu do naczyń. Rozgrzałem gumę i lekko przesmarowaną naciągnąłem na przepustnice od 2.0. Należy zdjąć jak ostygnie i montować przepust na kolektorze potem wąż i filtr. w moim wypadku poszedł stożek. Do regulacji obrotów jest śruba przy przepustnicy obok linki od gazu. należy ją pokręcić żeby obroty zmalały na ok 850. Dodam ze jest ona zaklejona i należy wydłubać ten klej. Nie wiem jak w innych przepustnicach ale u mnie była na klucz imbusowy sześciokątny. Po przemyśleniach i jazdach próbnych stwierdziłem, że próg występujący między kolektorem 1.6 a przepustnicą od 2.0 jest zbyt duży i należy to poprawic Więc żeby było lepiej podfrezowałem kolektorek a właściwie wejście do niego. a było tak a tu widac róznice na podkładkach tu ta śrubka do regulacji-po oczyszczeniu z kleju bardzo cięzko chodzila więc ją wykręciłem poprawiłem gwint gwintownikiem M5 i sie poprawiło.Po ustawieniu obrotów zalałem gwint kilkoma kroplami super glue żeby sią nie odkręciła. Powodzenia Wyniki z hamowni a to wynik z przed modów
__________________
RS MK2 - (370KM 557Nm - by Heko), suzuki GSR600 outlander TSS VIS RADOM CNC 2000x1500x350 + 4 oś obrotowa fi 200x2000 CNC 2850x1500x400 + 4 oś obrotowa fi 300x3000 Ostatnio edytowane przez DejaVu ; 11-02-10 o 07:49 |
14-01-10, 09:03 | #2 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Rafał
Zarejestrowany: Jun 2006
Postów: 1 201
|
Gratki za wsadzenie tego FAQ - mi się nie chciało - znacznie uprościłeś metodę, którą Ci przekazałem i bardzo dobrze !! Gratki za drugie 1,6 z przepustnicą od 2,0 w FKP
Jako uzupełnienie / alternatywę dodam, że : 1. Jak ktoś chce mieć szansę powrotu do przepustnicy 1,6 i nie chce rozciągać opalarką węża dolotu powietrza do przepustnicy (istnieje szansa oczywiście, że po ponownym podgrzaniu rura wróci do mniejszej średnicy ... [tip Przemka] ) może wykorzystać rurę dolotową od 2,0. Należy wtedy odciąć od tej rury (od strony przepustnicy) kawałek ok 4cm i nałożyć na końcówkę od rury 1,6 (od strony przepustnicy) od środka dać pierścień np. aluminiowy i od góry złapać opaską ... metoda skomplikowana ale jak się rzeźbi bez wzorców to tak bywa - Przemek udoskonalił to poprzez naciągnięcie bezpośrednio rury 1,6. 2. Co do uszczelek i adaptora - można użyć większości metali do wycięcia adaptora - ja np użyłem blachy aluminiowej - łatwa obróbka. Odnośnie uszczelki mozna wykorzystać też uszczelkę przepustnicy od Forda Pumy 1,7.
__________________
2005 : Focus MK2 1.6 Sport Sedan 2006 : Mondeo MK3 FL 2.0 TDCI Ostatnio edytowane przez AR3S ; 15-01-10 o 09:16 |
15-07-12, 16:28 | #3 |
Moderator
Grupa: Opolskie
Marcin
Zarejestrowany: Nov 2010
Skąd: Opole
Ford Focus I
kombi
1.6 Zetec 100KM manual
wrzesień
2001
OP Opole
Postów: 1 548
|
|
Kontakt - |