WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Opony, felgi, hamulce i zawieszenie Aby miło się jeździło |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
14-06-10, 12:32 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Lublin
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 215
|
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Kiedyś gdzieś widziałem, jednak teraz nie mogę znaleźć opisu co i jak, ale w wersji takiej jak podałem w wątku o filtrze kabinowym:
http://www.focusklubpolska.pl/showth...tra+kabinowego Pomożecie? Dzięki. Pozdro.
__________________
FFII 1,6 Ti-VCT 2005r. ---------------------- [turysta2] |
14-06-10, 23:36 | #2 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Katowice
Inny
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
lipiec
2007
SPS powiat pszczyński (Pszczyna)
Postów: 396
|
w sensie - szukasz manuala, czy chcesz się dowiedzieć jak zmienic klocki i tarcze?
Bo wymiana klocków i tarcz jest banalna - ściągasz zacisk (2 śruby torxy pod gumowymi korkami), zdejmujesz tarcze (nie jest do niczego przykręcona), wciskasz tłoczek zacisku (odkręć zawczasu korek od zbiorniczka płynu hamulcowego i strzykawką odciągnij tak pół zbiorniczka - przy wciskaniu tłoczka poziom się podniesie), zakładasz tarcze i klocki - po robocie
__________________
Focus mkII '06 1.6 |
15-06-10, 00:05 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Lublin
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 215
|
Teoretycznie to wiem jak to się robi (jest opis forumowicza Arturek dot. FFI ale to chyba się nie różni od FFII, jest D.Korp), sam kiedyś robiłem hamulce w Wartburgu, jednak taki schemacik "Fordowski" byłby wygodny do wydrukowania i ewentualnie do podparcia się nim. Poza tym najczęściej podawane momenty jakimi należy dokręcać poszczególne śruby, narzędzia, a nawet inne drobiazgi na które zawodowy mechanik nie zwraca uwagi bo wydają mu się oczywiste, a osoba podobna do mnie to przeoczy.
Dzięki. Pozdro.
__________________
FFII 1,6 Ti-VCT 2005r. ---------------------- [turysta2] |
15-06-10, 00:15 | #4 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
jezeli pytasz o przod to naprawde nie ma co dodawac poza:
no moze dodalbym zeby pominac moment ze spuszczaniem plynu i dodatkowo zeby odtluscic tarcze po zalozeniu, cala filozofia
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
15-06-10, 00:22 | #5 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Katowice
Inny
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
lipiec
2007
SPS powiat pszczyński (Pszczyna)
Postów: 396
|
aa... no jeśli ty wszystko chcesz z odpowiednim momentem dokręcać to przepraszam za mój lamerski opis
Z kluczy to Ci powiem, że oprócz klucza do kół i czegoś do wciśnięcia tłoczków (mi 2 duze pilniki dopomogły) to przyda ci się duży torx do odkręcenie zacisku (mocno jest dokręcony, więc taki "gumowy" firmy Toya poległ po sekundzie ) Ja przy okazji kompresorem oczyściłem zacisk z pyłu z klocków, prowadnice sobie smarem grafitowym przesmarowałem, oczyściłem zacisk i pomalowałem na srebrno. podobnie jak odkryte części tarcz - coby ładnie wszystko wyglądało. Poza tym pomalowałem żeliwne elementy kolumny środkiem wchodzącym w reakcję z rdzą coby była czarna a nie ruda) z tym płynem to radzę przynajmniej obserwować podczas wciskania jego poziom - piszę to, bo ja odciągane płynu pominąłem i mi się wylało tego masa i miałem sprzątanie pod maską... nowe grube tarcze + nowe grube tłoczki powodują że trzeba mocno zaciski wcisnąć.
__________________
Focus mkII '06 1.6 |
15-06-10, 00:42 | #6 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
a przypadkiem nie dolewales wczesniej plynu do max na "nieswiezych" klockach? bo nalewajac w polowie pomiedzy min/max powinno byc w dobrze niezaleznie od ilosci klocka... ale niewazne, to akurat szczegol
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
15-06-10, 00:48 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Katowice
Inny
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
lipiec
2007
SPS powiat pszczyński (Pszczyna)
Postów: 396
|
w miedzyczasie był wymieniany płyn hamulcowy, po czym po 30kkm od wymiany płynu zmieniane tarcze. Masz rację - polowa miedzy min a max powinna być Ok
__________________
Focus mkII '06 1.6 |
15-06-10, 08:14 | #8 |
Kataryna
Zarejestrowany: Mar 2007
Skąd: B-gi
Inny
sedan
styczeń
2018
WBR powiat białobrzeski (Białobrzegi)
Postów: 3 047
|
Do wciśnięcia tłoczków w przednich zaciskach polecam klucz tzw. "francuz", sekundy i tłoczek jest wciśnięty
Oczywiście j.w. konieczne mycie tarcz po nałożeniu na piastę, na moich można było spokojnie smażyć, tłuste jak cholera.
__________________
Squadra Forza Italia "Make a car more powerful and it goes faster accelerating in a straight line. Make it lighter and it goes faster everywhere.", Colin Chapman. Była Foczka - nie ma Foczki 15 lat i 241440km razem |
15-06-10, 08:51 | #9 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
hehe, a ja do wcisnienia tloczkow z przodu polecam... wlasne palce nie ma co szalec, z przodu to latwizna
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
15-06-10, 09:24 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2008
Skąd: Lublin
Ford Focus II
HB 5D
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
2005
Postów: 215
|
No właśnie, najgorsze jest to, że mi również wydaje się to łatwizną, a wtedy podświadomie zaczynam szukać jakichś haczyków
Co do momentów, to tylko przykład informacji na które bym nie wpadł, że mogą być podane Dzięki. Pozdro.
__________________
FFII 1,6 Ti-VCT 2005r. ---------------------- [turysta2] Ostatnio edytowane przez zagłoba ; 15-06-10 o 15:51 |
15-06-10, 09:35 | #11 |
Sympatyk
Grupa: Warszawa
Michał
Zarejestrowany: May 2006
Skąd: Warszawa
Ford Focus III
HB 5D
2.3 EcoboostRS 350 KM
styczeń
2018
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 15 586
|
powiem ci, ze na chyba 7 lat prawka i odwiedzana serwisow jeszcze nie widzialem nikogo kto zagladalby do ksiazki, sprawdzal momenty i ustawial klucz... przy rozbieraniu silnika moze i tak, ale przy zwyklych naprawach/wymianach to bez przesady
__________________
Fiesta 1.6 Ti-VCT * FFI 2.0 130KM |
16-06-10, 08:31 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Nov 2009
Ford Focus C-Max
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
1998
Postów: 60
|
A czy w dwójce focusie też jest taki wałek, że z tyłu w hamulcach tłoki wciska się i wkręca, żeby zrobić miejsce na nowe, grube klocki?
Pamiętam, że nieźle się namęczyliśmy ze szwagrem z jego focusem 1. Dobrze, że znajomek podjechał i podpowiedział jak to wcisnąć! |
06-09-10, 19:44 | #13 |
Dukacz
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
listopad
2002
Postów: 1 127
|
To może podpowiedzcie jak to zrobić, bo jutro bym sobie wymienił?
|
06-09-10, 20:44 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Sląsk
Postów: 30
|
witam
Właśnie kilka dni temu zmieniałem tarcze i klocki z tyłu w focusie 1 i już Ci mówię co i jak: - odkręć korek w zbiorniczku płynu hamulcowego - następnie odkręć mocowanie hamulca tylnego klucz 15 i 13 (akurat u mnie są tarcze) - ściągasz tarczę i klocki, a zacisk skręcasz za pomocą klucza tzw. żaby i ścisku do drewna (kilka zł w markecie), pamiętaj że jednocześnie musisz skręcać i ściskać tłoczek, we 2 jest łatwiej, ale samemu również dobrze idzie. Acha nie uszkodź gumek na tłoczku, oczywiścię wkręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli w prawo. pozdr dl |
06-09-10, 20:50 | #15 |
Dukacz
Zarejestrowany: Oct 2009
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDCi 115 KM manual
listopad
2002
Postów: 1 127
|
Wielkie dzięki, a klucze 13 i 15 to do odkręcenia cięgna ręcznego?
|
06-09-10, 21:23 | #16 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2007
Skąd: Sląsk
Postów: 30
|
do odkręcania zacisku, 15 przytrzymujesz nakrętkę a 13 wykręcasz śrubę. cięgno ręcznego jest zaczepione o haczyk z zacisku. Najlepiej najpierw ściągnąć zacisk, a później cięgno, a wcześniej sobie to cięgno popsikaj wd lub innym specyfikiem.
|
20-02-16, 21:43 | #17 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus II FL
kombi
1.6 DuraTorq 90KM manual
grudzień
2010
Postów: 6
|
klocki tylne sprezyny
Jeden klocek ma sprezynke na grzbiecie a drugi nie.Jak powinny byc prawidlowo zalozone klocki ?Ten ze sprezynka od strony tloczka czy na zewnatrz?Mechanik co wymienial nie mial chyba pojecia bo po ulozeniu klocek zaczal mocno stukac.
Ostatnio edytowane przez hedo ; 20-02-16 o 22:37 |
20-02-16, 22:03 | #18 |
Turysta
Zarejestrowany: Jul 2015
Ford Focus II
HB 5D
2.0 DuraTorq 136KM manual
2005
Postów: 129
|
Ze sprężynka od strony tłoczka
|
21-02-16, 13:35 | #19 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Warszawa
Ford Focus II FL
kombi
1.6 DuraTorq 90KM manual
grudzień
2010
Postów: 6
|
Jeszcze jedno pytanie,zapomnialem na jednym zewnetrznym klocku zalozyc tej plaskiej blaszki,co sie moze dziac ?,czy ma to istotne znaczenie bo na razie nie zauwazylem nic niepokojacego
|
Tagi |
klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe |
|
|
Kontakt - |