WWW | Strona główna forum | Rejestracja | Garaż | FAQ | Społeczność FKP | Galeria FKP | Kalendarz | Dzisiejsze posty | Szukaj |
Foczka miesiąca |
|
Elektryka, audio i alarmy Wszystko co elektryczne. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25-09-05, 16:47 | #1 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 285
|
Podłączenie nie oryginalnego radia.
Witam
Szukałem w archiwum ale nie natknąłem się na odpowiedź. Kupilem radio alpine i przejściówke, podłączylem sprzęt i przy pozycji kluczyka na "0" ma odłączone całkowicie napięcie i traci wszystkie ustawienia. - Czy trzeba przeciągnąć kable od akumulatora ( jezeli tak to jakiej mocy bezpiecznik zastosować i którędy najłatwiej kable przeciągnąć do kabiny ) ?? - Da się gdzieś to przełączyć itp ? - Ostatecznie, można chyba od zapalniczki, ale to raczej prowizora Co polecacie w tej sytuacji ?? HELP
__________________
Dowcip jest orężem bezbronnych. Żeby być śmiesznym, trzeba przynajmiej tyle prostoty, co odwagi. |
25-09-05, 17:13 | #2 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
Nie znam się na kolorach kabli ale . W wiązce do radia idze zarówno kabelek z zasilaniem na stałe jak i z możliwością odłączenia po wyłączeniu stacyjki. Osobiście miałem takie radio, które grało bez panela wiec uzywałem odłączenia zasilania po wyjęciu kluczyka, jednak po zamianie kabelka radio mogło grać też po wyjęciu kluczyka.
Żadnych kabli nie trzeba ciągnąć dodatkowo. Do dyspozycji masz 2 kostki. Jedna to głosniki druga to zasilanie i strujące. Weź miernik i zobacz na którym kabelku ginie prąc po odłączeniu stacyjki. A na którym nie. PS. Sprawdź dokładnie czy główny kabelek zasilający ma napięcie bo on własnie podtrzymuje pamięć radia. Może cos się wysunęło albo przerwało. Ni ewykluczone , zę masz coś pochrzanione z instalacją
__________________
-=Seba=- pozdrawia |
25-09-05, 17:25 | #3 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 285
|
Pochrzanione napewno nie, bo nikt nie grzebał przy instalacji nigdy, ale sprawdze jeszcze raz czy przy kostcke od radia jest wszystko ok. Bo są dwa przewody żółty i czerwony podpięte do 1 przewodu (czerwonego ) isntalacji forda i może dlatego nie trzyma pamięcia.
PS Lipa, ale miernika nie mam, sprawdze żarówką i coś zakombinuje. Dzięki
__________________
Dowcip jest orężem bezbronnych. Żeby być śmiesznym, trzeba przynajmiej tyle prostoty, co odwagi. |
25-09-05, 21:18 | #4 |
Kataryna
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Saska Kępa
Ford Focus I
HB 3D
2.0 Zetec 130KM manual
styczeń
1999
WF Warszawa Praga Południe
Postów: 7 514
|
Wszystko co powiedzial -=Seba=-, z tym ze zamiast miernika mozesz wykorzystac kontrolke ( zarowke ) wszystko masz w kostce . O ile dobrze pamietam czerwony to plus po stacyjce , a zolty to staly plus ( pamiec )
Pzdr. |
26-09-05, 07:56 | #5 |
Dukacz
Witold
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: Lublin
Ford Focus I
sedan
1.8 Zetec 115KM manual
luty
1999
LU Lublin
Postów: 1 010
|
w dziale download na stronie głłównej FKP masz schemat kostek tzn jest schemat podłączeń radia orginału i tak są przewody w kostkach
__________________
FF 1.8 sedan Ghia |
26-09-05, 08:24 | #6 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 285
|
No faktycznie jest schemat kostek, tylko akurat po niemiecku, to nie kumam.
Ale juz wiem o co biega, mianowicie miałem przy kostce od radia spięte razem przewody żółty i czerwony a nie rozdzielałem bo tam był założony bezpiecznik 15A i myślałem że tak będzie lepiej i mam 2x tyle roboty Dzięki za pomoc. pozdro
__________________
Dowcip jest orężem bezbronnych. Żeby być śmiesznym, trzeba przynajmiej tyle prostoty, co odwagi. |
26-09-05, 14:18 | #7 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: CZ
Postów: 391
|
Ja to kiedyś zrobiłem tak ( a na elek... znam się jak na kosmetykach hehe) : POjechałęm do gościa który sprzedaje sprzed audio o grzecznie go poprosiłem żeby zrobił mi tak aby radio banglało przez cały czas. Brudny pan jakąś magiczną kosteczka kliknął 2 razy i radio nie traciło ustawień KOSZT
|
28-09-05, 12:50 | #8 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 285
|
OK. Zrobiłem tak:
W instalacji focusa, kabel zółty - jest zasilanie ciągłe a w czerwonym tylko po przekręceniu kluczyka, więc podłączyłem obydwa przewody z kostki radiowej ( tj żółty - pamieć i czerwony zasilanie ) do kabelka zółtego. Efekt jest taki że radyjko może grać nawet jak zabiore kluczyki, np. osoba która czeka w samochodzie może sobie posłuchać radia. W momencie odpalania samochodu radio nie przestaje ani na chwilke grać (to mnie wnerwiało) Z wyłączeniem nie ma problemu, przy wyjęciu panela albo przytrzymaniu przycisku power przestaje grać. pzdr
__________________
Dowcip jest orężem bezbronnych. Żeby być śmiesznym, trzeba przynajmiej tyle prostoty, co odwagi. |
28-09-05, 22:41 | #9 |
Klubowicz
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Warszawa Wawer
Postów: 545
|
QL , wiedziałem , że dasz radę
__________________
-=Seba=- pozdrawia |
03-10-05, 20:55 | #10 |
Turysta
Zarejestrowany: Feb 2005
Skąd: Sulmierzyce
Ford Focus I
HB 5D
1.8 TDDi 90KM manual
grudzień
1999
PKR powiat krotoszyński (Krotoszyn)
Postów: 73
|
A ja jeszcze dam linka ze takie cos istnieje:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=65954862 montaz bezproblemowy |
04-10-05, 07:47 | #11 |
Turysta
Zarejestrowany: Jan 2005
Skąd: W-wa
Postów: 285
|
Takie cos mam, przecie nie ciąłem fabrycznej instalacji. Problem wynikał z tego że w kostce za radia = ISO były złączone 2 przewody od zasilania i podłoączone do żółtego przewodu w inst. focusa przez co po przekręceniu kluczyka nie było prąda
__________________
Dowcip jest orężem bezbronnych. Żeby być śmiesznym, trzeba przynajmiej tyle prostoty, co odwagi. |
01-07-09, 21:11 | #12 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Poznań
Postów: 34
|
Witam!
Troche w celu odswiezenia tematu. Mam taki problem, ze zakupilem radio Alpine 9884r no i nie moge podlaczyc sensownie sterowania zasilaniem. Masa wiadomo, zawsze tak samo. Kabelek zolty i czrwony moge sobie zamieniac miescami przy dosciu do kostki iso, wiec sprawdzilem rozne ustawienia. Przy podlaczeniu zgodnie z instrukcja radio dziala tylko przy wlaczonym zaplonie, przy zamianie kablkow miejscami podobnie. Zamienilem sobie miejscami wtyczki w przejsciowce alpine-iso, tak ze czerwony kabelek z podwojnym wyjsciem podlaczylem zamiast zoltego. Po podlaczeniu obu kabli do tego samego pinu - tzn stalego 12+ (po to zamiana w przejsciowce) radio dziala zawsze, ale wkurza mnie ze jak wylaczam stacyjke to radio sie nie wylacza. Poprzednio mialem radio blaupunkt queens, tam nie bylo problemu, radio sie wlaczalo i wylaczalo przy wlozeniu kluczyka lub jego wyjeciu, a na postoju mozna bylo nacisnac power i tez mozna bylo posluchac. Tutaj albo z kluczykiem, albo zawsze. Dodam ze radio zmienilem bo poprzednie dostalo nog, wraz z przejsciowka ISO-Ford - teraz nie kupowalem przejsciowki, bo mialem akurat w domu wtyczki ISO i po prostu przelutowalem, ale tam nie ma zadnej filozofii, wiec nie da sie nic spieprzyc, chyba ze przejsciowka ma jakis dziwny uklad kabli. Gdyby ktos mi pomogl rozwiazac ten problem bym byl uradowany. |
01-07-09, 21:40 | #13 |
Turysta
Grupa: Zachodniopomorskie
Paweł
Zarejestrowany: Aug 2008
Skąd: ∫t∫εt∫in - Szczecin
Ford Focus I
kombi
1.8 TDDi 90KM manual
luty
1999
ZS Szczecin
Postów: 638
|
trzeba zamienić dwa kabelki miejscami w przejściówce gdyż są źle zaprojektowane
dziś nie powiem tobie jakie kolory trzeba zamienić ale jutro tak też mam alpinkę
__________________
Fioletowa Foczka kombi ze Szczecina by Vtech 108,8 KM 244 NM Ratownik 056 "...BO ŻYCIE MA NAJWYŻSZĄ WARTOŚĆ" |
01-07-09, 22:46 | #14 |
Turysta
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Poznań
Postów: 34
|
No wlasnie probowalem podlaczac tak jak w schemacie - czrwony do zaplonu i zolty do "aku" oraz odwrotnie. jedyny sposob zeby miec radio wlaczone caly czas to podlaczenie obu kabli do "aku"
|
23-03-10, 13:08 | #15 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Tychy
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
kwiecień
2008
Postów: 264
|
Ok podłaczyłem obydwa kable pod jeden zasilający , ale pojawił się problem duzy pobór prądu(1.5A). Co skutkowało rozładowniem akumulatora. Zrobiłem tak że zamieniłem kable tzn pamięć pod stały plus a zasilanie po kluczyku( teraz pobór jest normalny jakieś 10-20mA). Tylko , że teraz radio działa tylko po kluczyku da sie to jakos zrobic żeby działał bez?
|
23-03-10, 15:05 | #16 |
Turysta
Grupa: Łódź
Zarejestrowany: Dec 2009
Skąd: Pabianice k. Łodzi
Ford Focus I FL
HB 5D
1.6 Zetec 100KM manual
2003
EPA powiat pabianicki (Pabianice)
Postów: 287
|
stary kotlet...
|
24-03-10, 20:15 | #18 | |
Turysta
Zarejestrowany: May 2007
Skąd: Poznań
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
2008
PO Poznań
Postów: 208
|
Cytat:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/...le/ignilog.htm |
|
25-03-10, 13:14 | #19 | |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Tychy
Ford Focus II FL
kombi
1.8 TDCi 115 KM manual
kwiecień
2008
Postów: 264
|
Cytat:
sorki masz racje miało byc 150mA A z tym innym radiem ciekawe przeczytałem, musze sie zorientowac nad jakims z podobnymi parametrami nap.blaupunkta |
|
25-03-10, 14:47 | #20 |
Turysta
Zarejestrowany: Oct 2009
Skąd: Warszawa/Marki
Ford Focus II
kombi
1.6 Duratec Ti-VCT 115KM manual
czerwiec
2005
WWL powiat wołomiński (Wołomin)
Postów: 138
|
nigdy w życiu nie zamieniłbym alpiny na blaupunkta Taki off topic
|
Tagi |
alpine |
|
|
Podobne wątki | ||||
Temat | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni post / autor |
[FFI] Podłączenie radia CB | walimar | Elektryka, audio i alarmy | 35 | 04-11-14 21:16 |
[MK1] 1.8 TDDI Podłączenie EGR | Gwidon | Silnik i skrzynia | 5 | 29-01-13 14:56 |
[FFI] Podłączenie pod złącze OBD | kasprzak | Elektryka, audio i alarmy | 21 | 17-12-09 00:15 |
podłączenie poduszek | marcin_t | Elektryka, audio i alarmy | 1 | 23-07-07 14:07 |
[FFI] Rozporka do oryginalnego zawieszenia | Gherkin | Tuning mechaniczny | 17 | 25-12-06 15:40 |
Kontakt - |