Cytat:
Napisał bober2901
Witam,
Pojawił się kolejny problem z moją foką 1,8 tddi ;(
Mianowicie podczas jazdy auto zaczęło się dławić i szarpać robiąc "kangura". Jakoż, że miało to miejsce raz stwierdziłem, że to nic poważnego. Jednak zaczęło się to powtarzać, a ostatnio nawet dwukrotnie zgasł podczas postoju na światłach. Dużo czytałem na ten temat ale ciężko mi określić przyczynę, ponieważ innych objawów nie zauważyłem. Mianowicie szarpanie pojawia się na obrotach powyżej włączania turbiny jak i poniżej, gdy silnik jest ciepły i gdy jest zimny. Auto nie dymi WOGÓLE ani nie bierze większych ilości oleju. Pali trochę więcej ale wydaje mi się, że to kwestia temperatur (klima) oraz jeżdżenia sporo po mieście - spalanie ok 7,5 a wcześniej niecałe 6l. Jedyne co mnie niepokoi to zwiększona ilość oleju na wlocie do intercoolera.
Pomocy bo nie wiem za co się zabierać. ;(
A i jakiś czas temu regenerowany sterownik pompy. Przez dwa miesiące było wszystko ok.
Dzięki koledze qrczakos dowiedziałem się jakie błędy występują. Oto co otrzymałem:
P0409 usterka sterowania położeniem EGR
P0404 układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność
P1563 pompa - zatrzymanie silnika
P1664 sterownik pompy/wtryskiwaczy - Zakłócenia działania
P1608 sterownik pompy/wtryskiwaczy - Błąd sygnału
P0335 czujnik A położenia wału korbowego - usterka
P0216 układ kontroli czasu wtrysku
Po usunięciu błędów od razu powróciły dwa P0409 P0404.
Niestety auto dalej szarpie. tym razem powyżej 3tys i chwilkę później jeszcze poszarpał na wolnych. Nie wiem czy jeszcze jakieś błędy powróciły.
Miał ktoś podobny problem? Lub ma pomysł od czego zacząć?
|
Wiem, że było dużo podobnych tematów ale nie znalazłem w nich rozwiązania problemu. Naprawdę nikt nie potrafi mi pomóc? Wolałbym sam spróbować rozwiązać problem zanim oddam auto do mechanika.